change it up

Tog just fram ett tyg ur min stash för att sätta igång med en kjol jag fantiserat ihop i huvudet. Slogs dock av hur mycket av tyget jag hade (säkert tre meter!) samt hur fint mönstret var i sin helhet. Ju mer jag tittade på tyget desto mindre kände jag för att klippa i det. Köpte det för några år sedan men har tydligen förträngt hur charmigt mönstret av kastanjegrener är. Det är vit bakgrundsfärg med svart oppanpå. Så det är väldigt ljust och fint. Tanken slog mig att det kanske skulle vara fint att hänga upp det på väggen...
.
Så utan vidare åkte häftstift fram och tyget nålades upp som fond bakom mitt bord. Blev riktigt bra! Taket höjdes med säkert en meter! Detta iom att det ljusa tyget sitter från golv till tak. Bytte även gardiner från blommigt till vitt. Eftersom jag nu har tussilagosar utanför fönstret behöver jag inte mina blommiga gardiner för att få hopp om att vår/sommaren är på gång på riktigt. Nu har jag istället löv på väggen som en påminnelse om att det snart kommer bil löv på alla tusentals bjökar som huserar i Umeå. Känns vårigt och fräscht!

Kommentarer
Postat av: Oskar Mothander

fy fan för björkarna, är björkpollenallergisk.. brukar åka hem till sthlm innan de slår ut här vilket är i typ juni.. (och då har dom redan gått förbi sin topp i sthlm) men i år blir jag antagligen kvar för sommarjobb här i umu.. undrar hur det kommer att gå

2010-05-09 @ 00:50:42
URL: http://oskarmothander.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0