Skifahren bitte!

Bad Gastein, Östrerrike.

När vi började åka i morse var det sorbé i backarna men framåt lunch var det snarare slush-ice. Så det blev inte en heldag i backen. Men jag klagar inte. Att vara på semester är fantastiskt härligt. Solen skiner och det är VÅR! Skulle tippa att det är över 10 plusgrader i byn. Att ha jacka på sig på hemvägen var nämligen extremt överflödigt. Så himla härligt. Är nästan lite chockartat att komma hit från den arktiska kylan. Hade glömt hur det kändes att inte behöva ha vantar på mig. Mina händer är fria! Jag är fri! Nästan. Det enda som tynger mig en smula är att Calculus pockar på min uppmärksamhet. Men det ska jag nog se till att överleva. Vore nice att bli av med den där sablarna kursen.
.
Så nu ska jag knata upp på rummet och begrava näsan (som fått lite fler fräknar av dagens solstrålar) i matteboken en stund. Sen blir det finmiddag på hotellet med mor min. Livet är verkligen ganska härligt ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0