Paprika och programmering

Varför känns all mat lite lyxigare om man har paprika i den? Okej kanske inte all mat, men definitivt grytor! Är det färgen? Är det smaken? I dunno. Men någonting är det! Några uppslag?
.
Jag har varit så jäkla produktiv idag! Vi läser ju två kurser parallellt nu. Dels Berättarteknik som är en lättsam flumkurs och Datastrukturer & Algoritmer som enligt mig är en mördarprogrammeringskurs.
Men idag har jag och mina fellas kickat lab 2's ass! Har gjort alla grötiga uträkningar på komplexitet och suttit längelänge och kört testprogram. Jag rockar och är just nu rätt så stolt över mig själv.
Om jag hade talat om för mitt gymnasie-jag att jag skulle läsa såhär mycket programmering på universitetet hade jag inte trott mig själv. Inte en chans! Men varför läsa något man redan är bra på? Det blir ju lite mer spännande om man gör något toksvårt! Antilogik à la Unn när den är som bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0