Fattigstugan nästa?

Generellt sett brukar jag vara rätt så duktig på att hushålla med mina pengar. Men så var inte fallet den här månaden. Så i brist på monetära tillgångar får man ta till lite kreativitet och taga vad man haver. På morgonens knäckebröd hamnade lite smulad fetaost och gurka (sjukt random saker att ha kvar i kylen två dagar innan csn). Vilket visade sig vara en höjdare!
.
Mitt småländska arv har också kommit väl till pass då min tandkrämstub egentligen varit slut i närmare en vecka. Dock har jag mot all förmodan lyckats klämma ut lite till tandkräm vid varje tandborstning. Om mitt toapapper tar slut innan fredag får jag nog "låna lite" från tvättstugans toalett. Snålhet är sjukt underskattat!

Kommentarer
Postat av: Petra

Ett husmorstips: Klipp av tandkrämstuben på hälften, då kan du enkelt fiska upp det allra allra sista som dröjer sig kvar på tubens väggar. Den övre delen av tuben kan sedan användas som lock så att inte de dyrbara dropparna torkar ut.

2010-04-21 @ 12:41:04
Postat av: Mamman

Småländskt arv.... vet du inte att smålänningarna är dom mest givmilda i hela landet iaf i kyrkans kollekt!

2010-04-21 @ 12:41:56
Postat av: Unn

Tack för infon fina kvinnor! :-*

2010-04-21 @ 13:30:43
URL: http://mysysterwenttolondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0