garderober!

Fick just min efterlängtade leverans från ikea.
Slet upp den första papplådan och skuttade runt som en annan kattunge.
Tills jag tattade på manualen.
Jag har beställt fel mått på mina garderober. Istället för 237 råkade jag klicka på 201.

Grät nyss en skvätt över att min garderobslycka blev så förtvivlat söndersmulad.
Men nu ska jag rycka upp mig och vara glad att jag faktiskt har fått två fantastiskt fina garderober i precis den färgen jag hade önskat mig. Och det är ju nästen viktagare. Tänk om jag hade beställt någon tradig ekimitation. Fy tusen så mycket ledsnare jag hade blivit då!
Fast när man tänker lite på det kanske det inte var så dumt med dessa måtten. Jag menar, om jag flyttar till en charmig vindslägenhet någon gång där takhöjden inte är mer än 235 kommer jag ju kunna ta med mig dessa härliga garderoberna.
Och jag hade ju inte nått upp till översta lådan i vilket fall om garderoberna hade varit högre.
Så nu ska jag förbereda ihopmonteringen av min framtida klädförvaring genom att vika ihop min säng.
Nu kom Evelina hit!
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Grattis till garderoberna!

Du kan ju fortfarande ha prylar ovanpå även om det kanske inte blir riktigt lika snyggt ...

2009-11-05 @ 11:32:23
URL: http://hemmamannen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0