förmiddag på trettontimmarsdagen

Har nu avverkat cirkus fyra timmar av dagens mastodont till arbetspass. Och klockan är bara strax efter åtta på morgonen. Så den som är en smula snabbtänkt eller har en miniräknare nära till hands kan ju med lätthet räkna ut att jag befunnit mig i arbetsdagen klor sedan fyra i morse. Dvs 4 AM!
Kära lyssnare, jag vill noga understyrka den totala galenskapen det innebär att stiga UPP klockan 03:27 för att gå till jobbet. För att få lite perspektiv på detta kan jag tillagga att nattens söta fyllesamtal från le boyfriend kom vid 04:33. Att ha gått upp och hunnit ta sig till jobbet INNAN min man hunnit ta sig hem från nattens festligheter känns ganska grymt och omänskligt.
Men vad gör man inte för sin kära paycheck?
Fast jag måste i ärlighetens namn säga att jag har ett himlans trevligt sätt att tjäna mitt levebröd.

Idag hade jag varit ute med exkursionsbåten Örnen och guidat en fågeltur. Dårfinken. Första gången jag höll i denna guidningen och det gick skitbra!
Misstänker att jag är en naturbegåvning på det här med guidning! Så himla bra är jag!
Ska ut om en stund igen på Kaffe med Dopping-turen (de är så himla fyndiga här på Huseby). Känns bra, känns bra.
Även om jag är rätt trött nu.
Äsch, nu är det ju bara 7 timmar kvar innan klockan säger att jag bör låsa mitt naturum och gå hem för dagen. Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0