Takgrillning och tidsuppfattning

Jag har ont i huvudet. Ja, mer än vanligt. Det är för att jag inte sovit ordentligt nån natt i denna veckan. Har kommit i säng runt midnatt måndag, tisdag och onsdag kväll. Dessutom har jag börjat få ont i halsen igen. Vilket känns skitläskigt rent ut sagt. Det är ju inte mycket halsont men det får mig ändå att tänka på den härliga månad jag tillbringade med att ha körtelfeber. Härliga tider. NOT! Känns konstigt att tänka att jag totalt kommer att ha tillbringat en tolftedel av 2008 med att ha mononukleos. Det är rätt mycket om man ser på det så. Jag vill i alla fall inte få tillbaka eländet. Så därför blir det ingen motion som överskrider promenader i jobbighetsgrad.

Igår grillades det på Oxtorgethusets takgård. Somrigt och väldigt trevligt. När jag kom var det bara Abbe där. Vilket är weird för han bor inte där ens lite. Så efter JÄTTE LÅNG TID kom dom andra; Christian, Jonatanlolz  och Jag-har-bilivit-dumpad-så-jag-får-kedjeröka-hur-mycket-jag-vill-Siri (Det här med epitet är faktiskt rätt kul! Ska siri kalla mig stön-Unn så ska jag inte vara sämre!). Sen dök Erik och efter ett tag även Emanuel upp. Att grilla på takinnegårdar är en aktivitet jag kan rekomendera å det starkaste! Sjukt somrigt! Och det var trevligt att träffa that crew utan att dricka. Nykterhet är underskattat!
Fast det blev rätt sent. Dessutom tog det ovanligt lång tid för mig att cykla hem. Vanligtvis brukar det ta 5-7 minuter beroende på vilken hastighet jag trapar på i. Vilket hade inneburit att jag hade varit hemma vid tio i elva. Igår var jag hemma vid kvart i tolv, det tog alltså en timme att ta sig hem. Fast vanligtvis brukar inte Simhallen ligga på vägen hem till pappa. Så jag antar att om man först går till Simhallen, står där och pratar om allt och ingenting ett tag och sen cyklar hem så tar det lite längre tid än 5-7 minuter att ta sig från Oxtorget till Biskopshagen.
Varför är det så lätt att vara vaken alldeles för länge? ikväll ska jag gå och lägga mig klockan åtta!

Kommentarer
Postat av: J

Nykterhet är iofs helt överskattat stön-unn...

Sov gott ;)

2008-05-08 @ 18:41:16
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0