måndag efter en sommarhelg

Så var det Måndag och Unn smygbloggar på jobbet.
Tänkte bara reflektera över hur fucking sociala alla blir på våren. Denna helgen har jag mer eller mindre träffat alla jag umgås med. Helt galet. Jag hade ju tänkt mig en lugn helg i ensamhetens tecken. Men icke. Fast det blev ändå ganska bra.

Sitter nu vid mitt skrivbord och sippar te. Och känner för att uppmärksamma två låtar som värmer mig nästan effektivt lika effektivt som det sommarväder vi tvingas utstå (Ta det lungt! Jag skojar bara, älskar ju sommarväder lika mycket som er).

  1. Markus Krunegård - Idioter
    Panflöjt samt textrader som: Varför finns det inga kvoter...för idioter, need I say more? Sönderspelade 'Jag är en Vampyr' har lätt blivit petad från listan över min favoritlåt från Markusevangeliet.
  2. Nancy Sinatra - Bang, bang
    Vetifasen om låten heter så. Men jag är relativt säker på att det är Nancy som gjort den. En asgrym remix av just denna låt var med i en trailer för typ Prisonbreak a while back. Sen hörde jag den på p3 (en vänlig själ önskade den i morgonpasset). Nu kan jag inte få ut den ur mitt huvud! Den delen av texten jag kan går något i stil med: bang bang he shot me down, bang bang I hit the ground, bang bang my baby shot me down. Låter detta bekant? Tveka inte att rätta mig angående vem det är som gjort den eller vad den heter egentligen. Vill att denna finfina sång ska ingå i min musiksamling. Men då måste jag ju hitta den först.

När jag ändå håller på och uppmärksammar positiva grejer vill jag passa på att skicka ut lite kärlek till er som kommenterar min blogg. Det är kul att ni bryr er! 
Fast j, det värker i mitt Småländska hjärta när du säger att du vill bända loss allt söder om Jönköping. Inte okej! Men tack för dina i övrigt väldigt bra kommentarer!


Kommentarer
Postat av: J

Hmm okej småland kan få stanna då. Jag är sämst på geografi, lite problem med varthän man ska dra linjerna... Utvecklingsstörd nollåtta du vet =)

Japp det är Nancy med Bang Bang, den är även med i Kill Bill tex ^^

2008-05-12 @ 14:55:54
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: J

Tack själv förresten =)

2008-05-12 @ 20:00:37
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: siri

Även Cher har gjort en version om du är intresserad.

2008-05-13 @ 12:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0