så tänker jag

Igår kväll skrev jag något om att inte tänka. Och hur förvånansvärt lite jag tänker nu när jag är sjuk. Men det försvann för jag tog för lång tid på mig att tänka ut vad jag skulle skriva.
Det är lite underligt för man tänker ju att man ska få massor med tid att tänka när man är hemma hela dagarna. Men så är inte fallet. Cause beeing sick and all så har jag inte tillräckligt med energi för att kunna göra mer än en sak åt gången. Och prio ett just nu är överlevnad. Så då hamnar min tankevärld lite off. Det är en väldigt märklig upplevelse. Not having a million thoughts cruising around in my head. Odd.

Nu ska jag nog leta reda på en ipren. Smärtan börjar tillta och det vill jag inte.

Score! I now hope to loose some of the pain.

En annan weird grej är att jag har hittat knölar på min hals. Misstänker att det bara är svullna körtlar (seeing that I probably have körtelfeber). Men det är ju ändå ganska creepy att upptäcka utbuktnader (is that even a word?) på halsen. Har en ganska stor på vänstersidan och två lite mindre på höger. Lite gross. Och läskigt.

Dagens quest har i övrigt varit att dricka vatten. Vill inte bli uttorkad. Tror inte det är så skoj. och det känns som att jag är i riskzonen eftersom jag typ inte dricker något för att det gör så ont. Så jag kämpar på med att försöka inta väte och syremolekyler. Det har faktiskt gått bra. Men jag äter ju både Alvedon och Ipren så det borde väl göra sitt till. Ibland lyckas jag nästan inbilla mig att jag mår okej. Sen kommer någon och frågar mig någonting och så fort jag ska prata inser jag att jag mår really crappy. Det är verkligen frustrerande att inte kunna prata. Dessutom har min tunga typ spruckit av alla halstabletter. Which kinda hurts. Yay!

Jag har även  kommit på varför nätterna är värst. Det är för att det gör så ont att vakna. Vilket man ju gör efter att ha sovit. För det är så, när jag vaknar har jag ont. Värktabletterna har slutat verka och allt är hemskt. Följdaktligen har jag typ blivit rädd för att sova. Which is bad. Iom att man behöver sova mycket när man är sjuk. Men inatt vaknade jag iaf inte förrän halv fyra. Vilket är bättre än två! Men det var ändå hemskt. De där timmarna som man vill sova, men ändå inte riktigt kan. Att ligga och vrida sig när man har ont är typ det värsta som finns.

Äsch, inte mycket jag kan göra åt det nu. Ska nog äta lite glass nu. Det finns en B&J i frysen medmitt namn på. Om jag vill vara ond kan jag slicka på den så kan ingen annan äta av den. Ska fundera lite på saken.

Kommentarer
Postat av: Emma

hej unn, vill inte direkt brag about my non-existing doctorskills men vill bara tala om att jag har nästan alltid svullna körtlar i halsen när jag är sjuk (för att lära dig någonting är det för att du har många lymfkörtlar i halsen som svullnar upp när du får infektion i kroppen - finns även i bla armhålar och du skulle känna några utbuktnader till) so love to you och hoppas du kryar på dig snart.

2008-03-12 @ 17:11:19
Postat av: mandy

nej inte vara sjuk nu ... :( uuusch vad tråkigt. då kanske du inte kan ta dig till deluxe på fredag när vi spelar? du är ju vår främsta stöd ! haha. krya på dig vännen!

2008-03-12 @ 20:14:44
Postat av: Lisa

*klappar lite* synd att du antagligen inte kommer imorgon :( hopppas du blir frisk unndibunnsi.
KRAM!

2008-03-13 @ 19:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0