Let's just wait and see

Okey, nu börjar det kännas som att jag måste börja kämpa för att inte bli knäpp av att vara hemma.
För eftersom jag har blivit så pass frisk att jag fått tillbaka min tankeverksamhet har jag även börjat bli rastlös. Att tittat på tv, sova och äta dosn't make me feel fulfilled any more. Nu krävs det mer. Jag har blivit krävande.
Men att jag har börjat kräva mer av livet är nog ett bra tecken. Ett tecken på tillfrisknande.

Så nu har jag en massa energi som gör mig rastlös. Fast det är inte kroppslig energi. Blev andfådd och yr när jag hjälpte mamma bära upp matkassarna för trappan. So definately not physical energy. Men däremot mental sådan. Har fått pysselcravings. Dvs en min nyvunna energi bubblar upp i form av kreativitet.
Känner för att skapa saker.
Började med att plocka mina ögonbryn. But that didn't do the trick for me. Eller mina ögonbryn blev ju jättefina, men det var inte tillräckligt för att stilla min kreativa nerv. Så när mamma var och handlade tvingade jag henne att köpa limstift och vattenfärg. Pysseltajm.
I eftermiddag har jag målat en kyckling i ett lila ägg samt en ängel. Nothing fancy. Bara klotter. Men jag tycker det blev ganska fint. Så lite befogat var nog det där mvg:t i bild jag fick, trots att det kom från Zoran. Tror nog att mina små bilder kommer förvandlas till någon form av greeting cards innan jag är klar med dem. Kanske. Vi får se vad mina kreativa drifter får mig att göra.
Nu ska jag nog brodera lite. Eller måla en elefant. Let's just wait and see.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0