Som en Måndag

Jag är trött och någorlunda lugn. Känns som att jag inte kan göra mer åt situationen nu i vilket fall som hellst, so why worry?

Har fått fatt i en massa nya byxor idag. Eller jag rotade genom hela malins garderob och tog alla ben-plagg som satt bra på mig. Iofs var tre av dom fyra items jag fick med mig hem mina egna to start off with...men det känns nästan som att de är nya! Han har haft dem så länge att jag glömt bort dem. Så alltså tre par "nya" trousers och en ballongkjol. Skoj skoj! Hittade dessutom minsnt fyra till par jeans i Malbens gömmor som egentligen härstammat från min plånbok..med dessa kunde jag icke längre knäppa så hon kunde gott behålla dem.
Känner mig inte riktig nöjd med mitt utseende idag. Tittade genom Fröken Bennerholms studentbilder och jag finns med som en muppig, tjock, liten tomtenisse i ett hörn på typ vareviga bild. Hur det egentligen gick till att jag blev så tokdålig på allt bildmeterial från hennes skiva har jag inget bra svar på. Känns som att jag har gått upp vikt i ansiktet. Strangely enough. Eller så hade jag bara lite otur med vinklarna. Jag passar nog helt enkelt inte i att vara i hörn av bilder. That's gotta be it! I mitten blir jag ju alltid hawt! Eller hur var det nu...? Nått i den stilen.
Jag tycker inte om den här känslan. Att inte gilla mitt yttre, känns ovant och trist. Brukar ju vara ganska fond of the exterior så vad är det egentligen frågan om?

Känner mig trött. Och för att bli omhållen.

En annan spännande fråga är: Hur lyckades jag hamna i ett kk-med-mys-förhållande igen? För det är väl nog så man skulle kategorisera om man nu skulle hållt på med sånt. Jag gillar inte kk-med-mys. I like security. Och det finns det inte ett jävla skit av i sådana skitförhållanden.

So fuck it. Nu vill jkag sova. Fast först måste man borsta tänderna för annars kommer Karius och Baktus med sina hackor och spadar och börjar gräva så att det gör ont i lilla tanden.
Karius och Baktus måste vara den mest opedagogiska Nu Ska Vi Visst Borsta Tänderna På Dig Ung Jävel Bok ever. Jag tyckte bara synd om tandtrollen som blev bostadslösa. Dessutom ansåg jag tandläkaren vara högst osympatisk. Vilken skurk! Borra sönder folks hem för att sedan fösa ner dem i kloakerna (där de på ngt mystiskt vis hittar en flotte och seglar ut på havet i romantisk solnedgång...). Men tänderna bör nog borstas iaf.
Jag har nämligen hört sen i efterhand att den inte var helt hundraprocentigt non-fiction.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0