tankar kring lasange och rakning

Just nu har jag ett par grejer som jag irriterar mig på.
Bland annat så undrar jag varför man ALLTID blir så jävla besvicken (bästa sigrid-ordet!) på färdiga lasanger man köper i affären för att ha som lunch? Lasange är ju himla mumsig mat annars men varför är den man köper och värmer alltid så jävla äcklig? Den är alltid, oavsett märke, täckt med ett par centimeter bechamelsås. Ni vet den där vita klibbiga såsen som man alltid gör tafatta försök att skrapa bort i hopp om att ens lunch ska bli lite mindre vedervärdig. Och jag har verkligen prövat mig igenom hela icas micro-lasangesortiment by now. Även de vegetariska. Men man blir alltid så disappointed. Ska det verkligen vara så himla svårt att massproducera god lasange, hellst då utan broskbitar i köttfärsen, i Sverige 2008?
För det är ju inte direkt så att jag hinner slänga ihop en lasange på egen hand på min lunchtimme...fan vilken grej annars! Att lyckas laga lasange och hinna avnjuta den på mindre än en timme. Mad skills!

En annan sak jag tänkte avhandla när jag ändå är inne på tema besvikenhet är shaving it all off.
I lördags fick jag ett infall och beslöt mig för att raka rubbet. Tänkte att nån gång bör man ju nästan ha prövat nakenhundslooken. Och jag kan bara konstatera att det inte är ngn höjdare. Rent estetiskt tycker jag inte att det är speciellt tilltalande att se ut som ett barn, varken på killar eller tjejer. Dessutom har jag märkt att det killar och sticks värre än Lotta på Bråkmakargatans yllekofta att ha stubb på dessa ädla delar. Inte kul.
Frågade ee2 vad han hade för åsikt, han påtalade att det var smidigare att gå ner om motparten var rakad. Vilket jag kan respektera, men jag tycker dock inte likadant. Tvärtom! Lite behåring bör allt finnas för att jag inte ska känna mig som en pedofil (behöver jag tillägga att det är ngn upphetsande känsla). Men jag måste nog ändå påpeka att den "frisyr" jag finner mest tilltalade hos det motsatta könet är nog trimmat. Dvs när det är ungefär centimeterlång stubb. Då sticks det inte, eventuella inflammerade hårsäckar som blev när han rakade sig har hunnit läka, dels får han inte den busk-effekt som kan döjla en bit av längde och ser därmed större ut...ja, det är lätt mest tilltalande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0