glad dag

Alltså, ibland älskar man ju H&M lite mer än resten av tiden. Typ när det är rea. För när det är rea på HM är det BILLIGT. På riktigt. Och man blir ju ännu lite bättre till mods när man hittar spexiga men ändå basic linnen för den överkomliga summan 49:50 kronor stycket. Så det bidde ett oranget och ett blått. Färg är fint!
Insåg när jag var och seglade att jag helt har kommit ur det där med att bara ha svartvita kläder. Det var ngn dag när jag råkade få på mig en svartvitrandig tröja i kombo med svarta cm's samt en svart varmtröja, en ganska vanlig outfit för Unn ca 2006. Men det kändes så jävla fel att bara ha svart på sig. Konstigt nog var jag inte bekväm i det alls. Och ändå känns det ju inte som att det var SÅ länge sen jag alltid såg ut på det viset.

Det var en väldigt lång parantes. Det där om svart vs. färg i min garderob. Jag är inte klar i min hyllning av hm ännu. Eller egentligen är det väl min fyndarförmåga jag bör höja till skyarna. För mina inköp slutade inte vid dessa två linnen. Oh no! Det blir bättre! Jag har köpt en jacka med! En assygg, vattenavvisande, midjekort, bekväm, stylish och på de flesta tänkbara vis perfekt ljusgrå jacka! Jag är lite kär i den. Men det slutar inte där. Hell no! Den var på rea. Fanns i min storlek. Och priset var 98:50. I is happy.

Har egentligen en hel del att vara glad över despite att det är första arbetsdagen efter semestern.

  1. Har lyckats ratta in p3 på jobb-radion (Aino är inte här så jag kunde placera stereon där hennes tangentbord brukar stå...DÅ går det!)!
  2. Miss Li's Bababa-låt spelades nyss. :-D
  3. Jag sov inte hemma inatt. Har därmed fått mysa och shaga en massa. Alltid en humörshöjare. Och hur bra start på dagen är det inte att få en ha-det-bra-på-jobbet-puss innan man rusar iväg till sin arbetsplats? Bäst förmodligen.
  4. p3.
    Kände att jag ville få med det igen för att understryka dess viktighet som uppmuntrare på arbetsplatsen. Känner mig fett uppåt!
  5. Har fått en massa komplimanger för min klänning av mina arbetskamrater. Det råder inga tvivel om att komplimanger är ett oerhört effektivt att få mig lite muntrare.
  6. Träffade lillasyster pepparkaka igår. Hon hade varit i grekland med sin Hillapilla. Soetungen hade tom med sig presenter hem! Jag fick en cute liten sak att hänga på en halsbandskejda föreställande en flicka och en pojke som pussas. Saknade my sis en hel hög när hon var iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0