unndressed

På min idag något stympade lunchrast var jag inom hm och bläddrade bland rea-plaggen. Hade med mig sjukt mycket grejer in i provrummet. Alltså verkligen kollosalt många galjar med fine, cheap clothing. Allt provades och granskades med min välutvecklade klädeskritikerblck. Och jag brukar faktiskt vara ganska rättvis mot mig själv i provrum tycker jag. Tex kunde jag göra den rättvisa bedömmingen att jag under min veckolånga vistelse på lyxhotell i Egypten gått upp ett par kilo och blivit lite brunare (läs: aningen mindre blek). Varken det ena eller det andra gör mig något nämnvärt.
Men till min besvikelse var det inte ett enda plagg som gjorde mig rättvisa.
Ja, det är så jag väljer att formulera mig. För jag anser att kläders främsta uppgift (förutom att förhindra frostskador) är att få mig att se snygg ut. Notera, jag finns inte för att få mina kläder att se snygga ut. Det som modeller och fashionistas sysslar med. Jag anpassar inte mig eller min kropp för att passa kläderna. Och i och med detta får ju kläderna anpassa sig efter mig. Så jag resonerar som följade, det är ju gynnsammare för mig om jag ser snygg ut och min outfit inte är helt moderiktig än att min outfit är SÅÅÅÅÅÅÅ RÄTT och får mig att se ut som ett ufo med påssjuka. Tycker i alla fall jag. Så därför köper jag bara kläder som jag tycker ger någon slags positiv effekt vad det gäller mitt utseende.
Men idag fanns inte ett enda plagg som ville att jag skulle vara snygg. Unfortunately. Nåväl, tur att modet är så nyckfullt att det snart slår om igen. Och lyckas jag inte få tag på snygga kläder tills dess får jag väl gå naken. Skulle kanske bli lite ansträngt på jobbet...men va fan. Den som inga snygga byxor har får gå med rumpan bar!

Okej, roligaste låten är just nu spelades klockan 15:32 i p3svea 
Peter Jöback & Annika Norlin "Han Är Med Mig Nu"

Handlingen i kort: Mr Jöback är lyckligare än han någonsin varit tillsammans med killen Annika alltid velat ha. Annika är bitter.

Ingen kan bära upp bitterhet lika klädsamt som Annika Norlin!

Btw fortsätter The Killers albumet 'Sam's Town' vara mitt midvinter soundtrack.

Kommentarer
Postat av: Gabbie

Unn, nu blir jag lite nyfiken. Hur ser det fashionabla ut dar hemma iar? Hur ska vinterjackorna se ut osv? Och vad ar det som ar motsagelsefullt vad galler modet och figuren? Sjalv har jag bara gjort en upptackt vad galler kladerna jag har med mig vs min figur: En felsatsning pa nastan enbart kortarmade toppar som alla skulle gjort mig mkt snyggare om de slutat langre ner. De rakar vilja leka alldeles for mkt magtroja och gor min mage bra mkt rundare an jag onskat. Pust. Langtar lite efter min garderob. Men ta inte med dig for mkt klader anda nasta ar! (Basta radet du nagonsin kommer fa) see u/Gabbie

2008-01-08 @ 08:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0