Just nu

Just nu är jag en väldigt dålig mäklarassistent. Pallar liksom inte riktigt ta tag i någonting. Alls. Det är ju såååååååååååååå roligt att jämföra folk på facebook (eh, nej. men det säger en hel del om hur motiverad och amitiös jag är just nu).

På torsdag ska vi åka på kickoff med jobbet. Så det blir ingen helg denna veckan. :'( Har inte så mycket lust att resa iväg med mina arbetskamrater just nu. Men så kommer det att bli. Och hela Svensk Fastighetsförmedlings kedjan kommer. I reckon I'll be the youngest one there. Inte för att det stör mig så mycket. Det är mest bristen på helg att vila upp sig på som jag sörjer. Och inte lär jag få till det med någon snygg mäklarman heller. Inte för att de inte finns...men ändå. Anledningen till att jag tror det är för att det är sådana scenarion jag fantiserar ihop i mitt huvud.
Jag menar hur härligt vore det inte att falla head over heels för en charmig, snygg, relativt wealthy, ung storstadsmäklare!? Vara vakna tillsammans hela nätterna och sen inte alls gå tillbaka till dubbelrummet jag ska dela med Matlida. 
Sen när vi kommer hem igen kommer vi att ha en flirtatious mejlkonversation som kommer att vara fram tills dess att vi inser att vi måste träffas igen och jag slänger mig på första bästa flyg. Han möter mig vid gaten. Sen tillbringas hela helgen i hans ljusa, fräscha loftlägenhet i varandras sällskap, förutom ett par timmar då han måste klä på sig och skynda iväg för att visa en lägenhet. Dessa timmar ägnar jag åt att sova ikapp lite. Jag väcks sedan av pussar i pannan och inser att han ordnat med brunch. Sen lever vi lyckliga i alla våra dagar.

Precis. Iom att detta redan spelat upp sig i mitt huvud kommer det aldrig att ske i verkligheten. För verkligheten fungerar inte som min förkylda och därmed skadade hjärna. Who knows? Min förkylning kanske blir långvarig och i så fall skulle jag nog kunna ge Marian Keys a run for her money. Bli chicklit författare på heltid och tjäna multum. Usch. What a nightmare!

Jag behöver en bra bok att läsa. Har återupptäckt läsning! I really really do love reading! Varför har jag inte läst på så länge? Jag förstår det inte. Men jag läste iaf Vilda Svanar av Jung Chang när jag var i Egypten. Sjukt bra! Handlar om tre generationers kvinnor i kommunist Kina. Så bra, så bra! Men jag vet liksom inte vad jag ska läsa nu. Har aldrig haft någon hög liggande med böcker jag ska läsa. Vill läsa någonting som är så bra att man sugs fast vid sidorna, för att den är seriöst bra. Tror jag ska damma av mitt lånekort och ta mig en sväng om biblioteket nån dag snart. Känns konstigt att inte ha något att läsa nämligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0