Torsdag på skidsemester

Fuck va mycket dryga svenskar det finns i denna lilla schweiziska by! Var på afterski och tog en öl innan, och hälften av dem som var där var svenskar....canada goose och backslick bestyckade sådana. Jag har noll förståelse för dem som stylar sig innan de åker skidor.
Jag har för länge sedan gett upp alla försök att se snygg ut när jag åker skidor. Ska man hålla på att oroa sig över hur  man ter sig i skidbacken kan man ju åka skidor på det sättet skidor ska åkas på. NÄr man åker skidor blir man svettig. När man blir svettig klibbar håret fast mot huvudet under hjälmen. Och ja, jag anser att man bör ha hjälm vid skidåkning. Nobody's perect, speciellt inte framåt eftermiddagen när det böjar kännas i benen att man åkt hela dagen. Man kan trilla. Om inte annat kan andra köra in i mig så att jag trillar. So numera är hjälmen obligatorisk i min skidoutfit.  Åkte förbi mitt näradöden stup idag igen. That always makes me think. För typ två år sen tappade jag kontrollen på transportsträckan mellan Greppon Blanc och Siviez och trillade utför ett stup(3-4 meters fall) och landade med huvudet före i nysnön mellan två enorma stenblock. Scary shit!
Oh, well min poäng är iaf att man inte åker skidor för att vara snygg. Inte som tjej iaf. Vilket är sjukt orättvist! Dudes blir ju typ bara snyggare av att vara rufsiga, orakade och solbrända....vilket skidåkning lätt leder till. Men vi women...eh nej. Det finns några, några få tjejer som är snygga i skidmundering. Jag hör ju tyvärr inte dit. Fast dessa unika exemplar är oftast toksnygga to start off with. Så jag känner mig inte så illa till mods av att jag inte är en av dem. Jag menar, palla nojja. Jag är rätt snygg ändå. För det mesta. Dvs när jag inte är nyligen hemkommen från backen och softar runt hemma i hotellrummet i underställ samt min "He who dies with the most vertical feet wins"-tröja..... alltså inte just nu.

Idag har ändå varit en ganska bra dag. Gorgous weather, lite nysnö (precis vad som behövdes!!) och härliga berg. Åkte rätt mkt själv idag. Det var behövligt. När man är iväg såhär får man ju aldrig vara ifred. And sometimes I need some peace and quiet när jag kan få försvinna in i migsjälv ett tag. Vilket var precis vad jag gjorde i backen idag. Det blev typ som en active meditation när jag körde utan att behöva tänka i backarna i Les Chottes. Väldigt avslappnande! Kunde reda ut mina tankar i lugn och ro. Me like. Och precis när jag började känna mig lite ensam åkte jag lift med en gullig(!) polack som försåg mig med precis tillräckligt stor dos socialt umgänge så att jag sedan kunde åka vidare i min ensamhet.
Nu ska jag duscha och smörja in mitt lätt svedda ansikte med aftersol kräm. Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0