The Body

Liten lista. Förmodligen roligare för mig än för allmänheten (dvs de fem personer som läser min blogg), but hey, I don't really give a fuck. Allmänheten kan sluta läsa om dom vill. It's their choice! Men Allmänheten ska veta att mysisterwenttolondon-crew (dvs jag, Unn) tycker det är trevligt att ni orkar skcka lite av er dyrbara uppmärksamhet åt detta håll. <3
Så åter till listan jag har tagit av Annisbannannis, det är en liten utvärdering av min kropp. Eller iaf min kroppsbild. Jag tycker att sådant är lite intressant...för oftast stämmer inte ens egen bild så bra överens med den andra har. Med hjälp av denna fantastiska lista kan internetgeniet som skapat denna lista av "bocka av det som stämmer"-modell tydligen säga massor om mitt självförtroende. Spännande.

Jag är nöjd med min/mina:
[/] Ögon
Jag gillar färgen, grönt är coolt, men tycker att de är för små. Dessutom är högerögat mindre. To make matters worse har jag ju massor med synfel. I guess that's the biggest con about my eyes.
[X] Näsa
Jag gillar min näsa. Min lärare Fredrik Abrahamsson sa en gång att jag har en sån näsa som folk opererar sig till. I guess that's a good thing.
[X] Händer
Mina händer är faktiskt jättfina!
[X] Fingrar
Hänger inte fingrarna ihop med händerna? Oh well, de är iaf långa, smala och raka. Vilket är bra according to me!
[X] Naglar
Jag har onekligen snygg nagelform. Anser jag that is. Målade naglarna innan idag. De blev svarta, så nu ser jag dem knappt mot tangentbordet! XD
[/] Ögonfransar
De är väl relativt långa, men sköra och ljusa. Fast man kan väl inte få allt.
[/] Läppar
Jag gillar mina läppar. Speciellt formen! Men jag önskar att de hade varit lite fylligare, då hade jag passat bättre i rött läppstift. Vilket jag tycker är ashett. Men inte på mig.
[X] Öron
[X] Ögonbryn
Formen är finemang. Det som är bra med att de är ljusa är att det inte syns så väl när jag inte pallat plocka dem. Det negativa är att jag "måste" pensla dit dem varje morgon. Men det är inte så värst jobbigt.
[/] Ben
Ibland får jag för mig att mina ben är lite bredade än nödvändigt. Men oftast kommer vi väldigt bra överens.
[X] Ansikte
Jo, jag antar att jag är rätt så nöjd. Det är väl mina trötta, ojämna ögon som drar ner betyget lite. Men nöjd är jag definitivt. Jag kan faktiskt vara snygg och jag vill och försöker. Vilket känns positivt.
[/] Lår
Det skulle väl vara detta som är problemet med mina ben. Fast jag är ju inte missnöjd med mina lår...
Jag har börjat se på det på andra hållet, att mina smalben är för smala för att mina ben ska se proportionella ut. ^^
[X] Hår
Ja, iom att det är ljust av sig självt är det lätt att färga. Dessutom är det inte överdrivet svårstylat.
[/] Röst
Sångröst, nej. Pratröst, ja. När jag var med i radio i somras insåg jag att min röst var mycket finare utifrån än hur den låter innifrån huvudet.
[X] Hud
I princip inga finnar. Och min skandinaviska färgsättning har jag inget emot. Jag är snygg när jag är blek (också).
[X] Fötter
Rent utseendemässigt är jag supernöjd. Att de däremot är felkonstruerade på ett sätt som gör att jag får ont i dem i tid och otid tar jag inte med i denna beräkning.
[X] Tår
[X!] Bröst
Sannerligen! Jag har assnygga bröst! Faktiskt! Små, vilket är bra iom att jag aldrig behöver ha bh egentligen. Fast jag har det för att jag gillar pushupeffekten (what's the point with sk t-shirt behåar?!? Tråkigt värre!). Just nu har jag väldigt bra view över min clevage. It's quite a pretty picture!
[X] Rygg
[/] Armar
Nja, mina överarmar är lite slappa, trots att jag är stark och är grym på armhävningar!
[X] Rumpa
Min rumpa är snygg! See for yourself!
[/] Kläder
Unfortunately har jag väldigt mycket tråkiga vuxenkläder, iom att det krävs på jobbet. Vilket är lite trist. Önskar att det fanns mer utrymme för spex.

TOTALT: 18

0-3 - Väldigt dåligt självförtroende
4-7 - Dåligt självförtroende
8-14 - Bra självförtroende
15+ - Väldigt bra självförtroende

Så jag har tydligen väldigt bra självförtroende? Okej...jag köper det till viss del. Jag menar inte att jag har dåligt självförtroende men.....egentligen är väl självförtroende fel ord.
Skulle väl snarare smmanfatta det hela med att jag gillar min kropp och har lagt ner alla sådana nojjor. istället nojar jag över andra saker. Typ som trygghet. Fast det är nog bättre det än att bråka med mig själv om min kropp. Det blir ju inte direkt bättre av att jag trycker ner mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0