Sexual Eruption

Jag ser fram emot Alla Hjärtans Dag. Samtidigt som jag inte gör det.
Anledningen till att jag inte gör det kan nog de flesta singlar känna igen sig i...ingen kommer ju att ägna mig någon speciell uppmärksamhet. But I'm sort of fine with that. Men det är ju ändå en ganska avgörande faktor när det kommer till att ha en åsikt om denna tvåsamhetens dag.
The reasons I might actually look forward to Valentines Day är fler. Dock vet jag ännu inte om dess argument väger tyngre. Ännu. Jag har inte bestämt mig. Här behövs nog en lista för att spalta upp det lite:

  1. Jag blir glad av att se andra människor visa kärlek gentemot varandra.
    Att se lovers holding hands eller pussas lite på stan gör mig glad. Det är en sån fin påminnelse om att kärlek finns.
  2. Any holiday som förespråkar presenter is worth celebrating!
    Fast här är jag lite kluven. Jag tycker det är jättesvårt att köpa presenter till "en pojkvän".  Men paket är ju alltid trevligt!
  3. Vissa kanske får trevliga överraskningar.
    Återigen, jag gillar när det händer kul romantiska och framförallt oväntade saker...även om det inte händer mig! Och just den 14 februari känns som en sån dag då extra många fär kärleksförklaringar ur det blå!
  4. Ingen kommer att göra mig besviken.
    I år har jag ingen pojkvän jag måste TVINGA till att fira något han anser vara en komersiell låtsashögtid. Det ska ju komma spontant annars är det ju inte kul!
  5. Vi ska ge bort paket på jobbet.
    Jag har maxat photoshopskillsen och gjort nya jättefina(!) etiketter till äggklockorna vi inte lyckades bli av med i julas. Dessa ska nu delas ut igen. Så om du är sugen på en äggklocka med svensk fast's. logga på så är det bara att step in to my office baby.
  6. Att jag in min förra punkt lyckades intergrera låttexten till min favoritlåt med belle & sebastian.
    Kanske inte har så mycket med hjärtdagen att göra ...men det rör åtminstinde denna listan och därför ansåg jag att denna punkten platsar.
  7. Antagligen finns det nån mer bra grej med den där dagen så jag lämnar punkt nr 7 öppen.

Kommentarer
Postat av: Anis Bananis

Jag har alltid tyckt att alla hjärtans dag är lite mysigt, men nu på sista tiden är det mest en "jaha"-känsla, haha, jag har väl blivit en bitter ungmö. ses imorn?

2008-02-12 @ 23:25:58
Postat av: amanda

Fin lista hörru. Och jag känner ju i princip likadant. ;) Vad ska du göra nästa vecka? Ta ledigt och åka lite skidor kanske? Om inte, så kanske vi stöter ihop nånstans! Deluxe? ;D

2008-02-13 @ 16:34:45
URL: http://domeintheparc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0