i en klass för sig

Är hemma idag för att kurera mig. Det är tråkigt att vara sjuk på Biskopshagen. Här finns nämligen inte möjligheten att göra det man SKA göra när man är sjuk, nämligen titta på alla gamla härliga filmer!
Är sjukt sugen på ett Star Wars marathon någon gång snart!



Okej, nu blev jag ställd. Hade en msnkonversation med Andreas där han påpekade att min "klassbakgrund" var en skrämmande tanke när vi dejtade. Min "KLASSBAKGRUND"!!!!
Jag har verkligen ingen förståelse för "klassystemet"! Jag tror inte på "klasser". I know that I've never devided people into groups based on income or social status. Så varför skulle någon skyffla in mig i ett fack? Varför finns behovet av att dela in folk i sådana diskriminerade grupper? Jag är väl inte bättre eller sämre än någon annan bara för att jag har ett visst belopp på mitt bankkonto? Varför är pengar SÅ HIMLA VIKTIGT?? Jag förstår det inte. Det är av samma anledning jag inte förstår varför man skulle få för sig att införa ett kastsystem.
Att dömma folk med deras ägodelar som grund är nog en av de sjukaste idéer mänskligheten har fått!

Okej, visst jag dömmer också människor. Men aldrig skulle jag få för mig att tycka någon var sämre än någon annan baserat enkom på dennes årsinkomst (eller brist på årsinkomst). Visst finns det både rika och fattiga idioter...men att de är idioter har ju inte med deras pengar att göra. Snarare med deras tankar om pengar.

Jag tror inte på klasser, så enkelt är det.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Grattis Unn, du resonerar som moderaterna :P
Du menar altså på fullaste allvar att det inte finns någon anledning att se någon skillnad på de som inte har nått annat val än att arbeta för sin överlevnad och de som lever på vinsten av den första gruppens arbete?

2008-02-29 @ 10:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0