Min natt

Min plan att gå och lägga sig tidigt igår blev rätt brutalt nermanglad i någon slags idékvarn och därmed totalt sönderkrasad.
Eller det började bra. Jag var trött efter att ha varit med Siri och Mags hos Mathilda i Åby och klappat kattungar. Så jag kryper ner i sängen i hyfsat vettig tid och läser lite Fantomen.
MEN så får jag ett urge efter min man och skickar iväg ett sött litet sms med budskapet att jag ville ha honom hos mig väldigt, väldigt nära. Och det visar sig att han är i närheten, närmare bestämt hos Abbe och tittar på film. Så han knallar bort till mig när den är slut. När han uppenbarar sig utanför min dörr är klockan runt midnatt.
Och som dom pilska tonåringar vi är somnar vi ju naturligtvis inte omedelbums efter att han har klivit in genom dörren. Varför sova när man kan ägna sig åt så mycket trevligare aktiviteter liksom?
Aja, sen råkar det dessutom vara så att min pojke låter en del när han sover...snarkar tror jag visst att det kallas. >.<
Så efter att ha leget och vridit mig ett tag det löste jag genom att pilla in öronproppar i hörselgångarna. Frid och fröjd kan man tänka. Men icke. E har nämligen lite svårt att sova när det är trångt, och även om min extralånga 1,05 säng är ngt bättre är en vanlig 90 centimetare så kan man ju inte direkt bre ut sig som när man sover själv. Så när han ligger där och osover tycker han att det är en bra idé att kramas med mig så att jag vaknar och kan hålla honom sällskap. Så vid tretiden ligger vi och för intelligenta konversationer om snoppstorlek, mina gratisbiljetter till Lars Winnerbäck & co, vad min kropp hittar på för dumheter innan och during min period (ömma bröst and whatnot)...dessa var väl de tre topics som var någorlunda seriösa. Sen pratades det ju om en hel massa andra dumheter jag verkligen inte minns. Jag blir jag som bekant ganska dumihuvudet och irriterande när jag är övertrött och ändå är vaken. Menmen.
Vid kvart över sex stiger the boy upp för att gå till jobbet. Jag vaknar pussas hejdp och sover sedan i två timmar till. Och snoozar sedan bort mina möjligheter att tvätta håret, äta frukost och läsa tidningen. Snooze-knappen är ett farligt påfund. Klev nämligen upp först 20 minuter innan jag bör cykla till jobbet. Vilket är toklite i min värld. Men jag lyckades ändå duscha, klä på mig och sminka mig. Och komma lite,lite försent till jobbet. Men det bjuder jag på.

Nu ska jag gå hem och ha långlunch i en och en halv timme. Ska nog försöka SOOOOOVA! Är nämligen lite trött idag.

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha, oj vad jag känner igen mej i ditt inlägg om nattliga udda samtal och den där förbaskade snoozeknappen som får arbeta övertid varje morgon i ca en timme :D

2008-08-22 @ 15:40:07
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0