roomstyling

Jeflar va lätt det är!
Har precis fixat en massa i mitt rum. Mitt nyfixade antika skåp genererade en hel hög med improvements i mitt hemmafixande. Igår dammsög jag mitt golv på lunchen vilket var välbehövligt då dammråttorna börjat organisera rebellgrupper och planera en kupp för att ta över styret av mina sexkommatjugofem kvadrat. Fast jag hade inte tid att plocka undan allt stök innan jag började dammsuga så jag la allting på min säng och rosablommiga brassestol. När jag sen skulle sova igår hamnade grejerna enbart i stolen. Idag har jag till följd av detta plockat undan all the clutter som belägrade min festivalfåtölj. 
När alla prylar kom bort från solstolen insåg jag att den inte alls passar i mitt rum egentligen. Så jag bytte ut den mot en röd riktigt snygg skinnstol som blivit stående i hallen därför att ingen visste vad man skulle göra med den. Very classy!
Till på köpet har jag ORGANISERAT en hel massa, något som varit hard to do eftersom jag inte haft någon förvaring alls innan my pretty cabinet kom på plats. Har även byggt ihopa min vattenpipa och insett att det saknas lite bitar, dels en sån sak att ha kol på och ett munstycke till slangen, men det kan jag ju införskaffa. No worries. Då jag plockade undan alla saker jag haft stående på fönsterbrädorna (previously mina enda avlastningsytor) insåg jag att det inte dammats där sedan husets uppförande i somras så då tog jag tag i det med. Och putsade spegeln.
Och det kändes så himla lätt alltihopa! Har varit hur pigg och energiskt som helst idag! När jag kom hem från jobbet vid tio över sex började jag liksom städa och fixa helt av mig själv, och det kändes kul! Tror det är för att  det känns så mycket mer stimulerande när resultatet verkligen syns så tydligt som i mitt rum. Det såg verkligen horribelt ut när jag började (is söndags morse that is innan jag hade tagit tag i skåpmåleriet) så att se lite resultat var inte så svårt.
Nu återstår att införskaffa en gardinstång att hänga upp min draperi-gardin på. Kom på att jag hade köpt ett guldigt snör-draperi för jättelänge sen (typ två-tre år sen) som inte passade i mitt gamla rum men som verkligen finns till för att hänga här nu! Så jag var ute i förrådet och sökte upp detta. Dock har jag inte råd med en draperiupphängningsanordning just nu, så det får bli efter den 25:te. Lönen känns efterlängtad just nu!

En annan sak jag funderar på är om jag ska hänga upp Marilyn-tavlan. Jag har nämligen en sån där Andy Warhol Marilyn Monroe tavla i orange som skulle göra sig utomordentligt bra här i mitt krypin. The downside to this pretty picture är ju att ALLA andra människor också har sådana. Och det känns ju inte så kul att ha en exakt likadan mode-tavla som resten av den svenska populationen. Dock gillar jag min marilyn jätte mycket! Och vi köpte faktiskt denna tavlan waaay before den var allmängods! Hängde tidigare i gästrummet i gamla huset.
Hm what to do, what to do? Ska be ngn hålla upp tavlan så att jag kan se om det känns bra. Och sen ska jag fundera lite mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0