målat mitt skåp

Nu är jag trött. Har idag fixat med mitt skåp. Det har sedan vi flyttade in i pappas hus stått i förrådet. Men nu har det slipats, tvättats och fått sig ett välbehövligt lager ny färg. Snabbtorkande sådan dessutom. Så nu står det där i mitt rum och ser snyggt ut.
Farfar var här en sväng när jag satt ute i solen och målade...han sa att skåpet nu var så fint att Kommissarie Swanström förmodligen skulle vilja ha tillbaka det. Kommissarie Konrad Swanström är min farfarsfar som ursprungligen ägde det. Jag gillar möbler med historia. Och farfar var vänlig nog att dela med sig av mycket av skåpets berättelser.
Det är kul med möbler man haft länge...hittade ett gammalt kärleksbrev, samt diverse klistermärken och tejpbitar som vittnade om de cirka tio år jag har utsatt möbeln för slitage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0