Frisk at last!

FRISK! Japp, idag anser jag vara min första helt och hållet friska dag. Känns förjävla nice!
Har firat detta extremly special occasion med en kaffe. Känns extravagant och bra! Har nämligen inte druckit kaffe alls sen jag insjuknade för fyra veckor sen. Är det verkligen fyra veckor? Ja jäklar. Dagarna går fort men tiden går långsamt när man är sjuk.

Men nu mår jag äntligen bra och ikväll ska jag träffa folk! Riktiga människor! I flock! Det är ju verkligen något helt annat än att ha EN vänligt inställd vän på besök. Ska bli spännande det här! Tänk om jag blir helt övervädligad av alla potentiella samtalsparners att jag blir förstelnad och dör?! I hope not. Men der var nästan lite läskigt att gå runt bland alla tusen människor inne på Systemet/Cervera/CityGross. Fast dem behövde jag inte prata med. Vilket underlättade min tillvaro betydligt. Får väl helt enkelt hoppas på det bästa ikväll. Och blir det för mycket för min i vanliga fall understimulerade hjärna är det väl bara att söka upp Emma/Siri/Helena/Någon Annan Trygg Person som jag kan hålla i handen för att få lite support. Bra plan.

Funderar på att sova, men inser att det är ett dödsdömt projekt eftersom jag just hinkade i mig en mocca latte och börjar träda in i min vanliga jag har druckit koffein och är därför speedad och dum i huvudet-psykos.  Oh well får väl sova om etttag då då.

Skulle kunna ägna mig åt giftwrapping. Bara för att det är roligt.

Eller så uppmärksammar jag mitt itunes-musik-bibliotek. För jag börjar bli ganska nöjd med det. Inte på det sättet att det innehåller all den musik man MÅSTE ha för att anses vara en vettig musikmänniska, nej jag söker ingen credd för min musik. Behöver jag nån låt/skiva som måste ingå i var creddig kulturmänniskas samling så kan jag ju vända mig till Sigrid. Det är lite mer hennes område av expertis. 
Jag är nöjd med mitt nuvarande låtsortiment därför att det nu äntligen börjar avspegla MIG!
Innan har jag ju inte varit förmögen att införskaffa sån musik JAG gillar. Så jag har helt sonika fått musik av andra och därmed en massa musik som inte riktigt stämmer överens med mitt tycke och smak.Tittar man i min iPod ser man verkligen inte vad jag har för musiksmak där har jag nämligen 12,64 Gig med ALLAS musik. En jävla röra med olika stilar och helt enkelt en massa massa (ursäkta) skitmusik. I mitt iTunes har jag där emot nästan bara grejer jag gillar, närmare bestämt 7,82 gig där majoriteten är indiepop. Har tom tagit bor lite tråkig ska/reggea som jag ändå vet med mig att jag inte kommer att lyssna på.
Så nu kan jag med fördel sätta min musik på shuffle, med vetskapen om att det förmodligen kommer ytterligare en bra låt efter den nuvarande. Vilket faktiskt är ganska trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0