friends och foes

Just nu känns det som att det är tusen skaker jag borde göra men jag kan inte komma på någonting. Lite små dumt kanske.

Emma är så bra! Tack för att du fixade till vår präsent till Helena (efter att vi båda vimsat runt i evigheter utan att kunna fokusera på någonting förutom att prata om the boys)!

Det är roligt när man inser att människor man aldrig trodde skulle titta åt ens håll faktiskt blivit ens vänner...och kanske till och med tycker om en(!). Man ska nog inte vara rädd för människor. Känns som att de flesta av mina riktigt bra vänner från början var ganska otippade.
Egentligen var det inte så logiskt att jag skulle bli vän med Sigrid. Hade ju inte hänt utan stallet, där vi träffades hela tiden utan att egentligen umgås.
Att jag blev så tajt med Malin när vi började gymnasiet var ju också en slump. Vi hade ju ändå gått i samma klass i tre år på högstadiet då.
Och det känns som att det är först nu sisådär tre år efter att jag träffade mina klasskompisar (bla Emma, Siri, Helena) som jag börjar bli riktigt tajt med dem.
Kan det helt enkelt vara så att jag tar jävligt lång tid på mig att lära känna tjejer?
För mina killkompisar har jag ju bara bondat med omedelbums! Hur många sekunder tog det mig att bli bästis med Millan och Jon? Magnus och jag har också typ varit bundisar from the very beginning. Det har inte ens tagit mig speciellt lång tid att bli vän med mina ex! Hm spännande, har aldrig tänkt på detta innan. Men det kanske stämmer.

Mitt skrivbord är ju placerat precis innanför ett skyltfönster, vilket gör att jag har full koll på denna biten av Klostergatan. Kan ju meddela att den absolut hetaste trenden just nu verkar vara nån slags lila plastpåse. I princip varenda människa som går förbi mitt enorma fönster bär på en sådan kasse. Ser nu att den har något slags tryck.....Systembolaget...verkar det visst stå. Det är ju den där affären som ligger ett halvt kvarter från mitt jobb! Att det skulle bli en sån modenyck att bära runt på deras bag. Tänka sig det.

Jag ser fram emot ikväll. Tror det finns potential för att det blir en riktigt lyckad kväll! Undrar vad man ska ha på sig?...This is a good sign! Jag tänker bara på vad jag ska ha på mig i förväg om jag ser fram emot ngt! fast sen blir det ju aldrig så ändå. Dessutom så ligger ju fortfarande alla mina kläder nerstuvade i de ikeakassar jag aldrig packade upp igår.... Kanske borde ta tag i det när jag kommer hem? Vi får se. Jag nöjer mig med ett bestämt kanske.

Kommentarer
Postat av: Andreas

"Präsent" ... hur står det till med språkfascismen egentligen???

2008-04-13 @ 20:47:37
Postat av: Unn

Ja, präsent. Funderar på att starta en förening som ska heta något i stil med 'Motorsågar mot svenska språket.'

2008-04-14 @ 22:39:32
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0