babysitting söt, jobbig sjuochetthalvtåring.

Har barnvaktat Wille, 7år, från mid-afternood till relativt sen kväll och det har varit ganska eventful.
It started of bra när det första som händer när jag öppnar dörren är att det lilla charmtrollet sträcker fram en Lindt Raspberry Intense-chokladkaka. För man ska ju vara en hjälteman, som Wille sa.

Sen innan jag hinner fråga vad han vill göra har unge herr Kraft gått raka vägen till dvd-lådan och valt en film. Så vi tittade på Valiant. Det är en tecknad film om en av de 32 brevduvor som fick tapperhetsmedaljer under 2:a Världskriget. Kanske inte vad jag hade valt att se i första hand men den var ganska cute.

Sen målades det med vattenfärg. För det fick jag pedagogikpoäng när Pia kom för att hämta sin avkomma. Men det hände något märkligt när vi satt och fäste färg på papper. Dels så blev mina vanligvis så rena och klara vattenfärger väldigt smutsiga väldigt snabbt samt att varje gång jag påbörjade en målning fick Wille jätte många bra idéer på hur jag kunde göra sen och började helt sonika måla på mitt papper.
Efter att ha vädrat våra konstnärliga skillz så googlade vi duvor. Wille ville veta hur en riktig duva såg ut så att vi kunde måla en. Men sen pallade vi inte måla mer.

Så, at some point, fick han den brilljanta att gå igenom posten och såg ett stort paket/kuvert med mitt namn på. Han frågade artigt om han fick öppna det och jag insåg först ett par ögonblick för sent vad det var i paketet.
Jodå, sexleksaker.
Var dock relativt snabb med att rycka åt mig paketet och avfärda alla spännande följdfrågor.

Lyckades faktiskt tpm med konststycket att få i en kräsen sjuochetthalvtåring mat. Därefter somnade han som ett barn framför Pimp My Ride.

Nu är han hemma och sover förhoppningsvis lungt i sin säng. Mission accomplished!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0