The camelion

igår efter jobbet vra jag hos min frisör för att prata lite om vad man skulle kunna hitta på för roligheter med mitt hår, måste göra något drastiskt åt färgen snart. Tyvärr hade hon gått hem men hon gade lagt fram lite olika bilder (nya Tony & Guy boken hade kommit och då hade hon tydligen tänkt på mig DIREKT!!) som en av hennes kollegor visade för mig.
När hon visade mig bilderna på det som kommer att pryda var och varannan människas huvud om typ etthalvår-år (jag kan meddela er att det är rött, vitt eller lila som gäller ^^) sa hon:
"Jo, nu kan jag hålla med mia om att detta slulle passa dig...du är ju lite rödlätt."
Och vad vill jag nu säga med detta? Jo, jag får bara hör att jag är rödlätt/naturligt rödhårig när jag har lite rödaktig nyans på håret. Som nu, när min guldbruna färg har bleknat lite. Samma sak sker när jag har andra hårfärger, fast då heter det att det är fint med naturliga brunetter/bliondiner. Tydligen lyckas jag lura vissa att tro att jag alltid sett ut som jag gör, oberoende av ifall iaktagaren har sett mig med andra hårfärger eller ej. Härom dagen sa Sigrid att hon verkligen hade svårt att tänka sig att jag varit blond. Vilket är ganska komiskt då jag ju faktiskt var blond fram till jag började tvåan. Sigrid och jag har ju känt varandra sen vi var typ 12-13.
Oh well, jag antar att det är en bättre egenskap att klä i sin hårfärg än att inte göra det...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeh! Alla kommer ju se ut som mig ju! Gosh, jobbigt. Jag får hitta en ny hårfärg. Hm.. Blått kanske? ;D

2007-10-29 @ 17:14:00
Postat av: Anonym

Det var Anna som skrev kommentaren, btw, hehe.

2007-10-29 @ 17:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0