sovplats

Nu är det natt.
Ska sova nu. Det har varit en bra dag känns det som.
Kan meddela att min plan misslyckades det där med att äta, duscha, sova. Eller jag gjorde ju det, tom i den ordningen men efter att jag ätit fick liksom nån slags städknäpp så jag dammsög hela övervåningen, städade badrummet, diskade, bytte lakan sen duschade jag och sov en timme innan det var dags att gå till jobbet.
Jobbet på 37:an är kul men man blir så trött då man har sin uppmärksamhet på de som är där. Men jag gillar det verkligen.
Nu ska jag sova och när jag vaknar imorgon är det söndag, min heliga vilodag! Inget jobb what so ever! Klad Unn!


Har insett att jag inte gillar när en säng känns för stor. Det kan jag känna ibland med min säng, bägge två faktiskt. Att jag har för mycket plats...som att det måste finnas någon annan där för att fylla ut den. Det blir en slags känsla av att jag inte är tillräcklig. Och det får mig att känna mig obekväm. Då har jag ett knep. Ett knep jag använder mig av när jag känner mig lite ensam. Jag lägger mig på snedden i sängen, alltså på diagonalen. Det är lite löjligt men det hjälper faktiskt. Då fyller jag upp den där extra platsen som det känns som att någon annan ska finnas på för att jag ska känna mig bekväm. Det är ju just det, jag vill inte behöva ha någon där för att känna mig tillfreds. Jag uppsakttar det ju, när den där personen finns. Men jag vill inte behöva den. Jag räcker. Eller jag vill göra det i alla fall. Men så lätt är det ju inte alltid att vara nöjd. Att känna sig helt trygg i sig själv. Det är målet.

Nu är det natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0