Jag ska säga dig

Men förlåt då för att jag är tråkig och tar upp all din tid.
Jag kan inte hjälpa att jag tydligen inte har något intressant att säga eller är tillräckligt spännande att orka lyssna på. 
Kanske är jag inte tillräckligt smart, eller tillräckligt bra på att föra en konversation för att vara värd att spilla tid på.
Kanske förtjänar jag inte din tid, eller någon annans tid heller för den delen?
Kanske är jag inte tillräckligt bra, tillräckligt söt, tillräckligt snäll eller tillräckligt omtänksam.
Kanske tänker jag för mycket och analyserar saker sönder och samman.
Kanske tycker du att jag bitvis är för mycket kille och delvis för mycket tjej.
Kanske att jag alltid ska hålla på och aldrig bara kan vara som alla andra.

Jag ska säga dig att
Jag inte försöker vinna något jävla retorikpris. Det är ju bara ett telefonsamtal!
Jag kan inte alltid vara facinerande, ibland vill jag bara vara nära din röst utan att behöva prestera något alls.
Jag är trött.
Jag tänker inte göra mig till för din eller någon annans skull.
Jag kommer att fortsätta vara precis så tråkig, osöt, osnäll och oomtänksam som jag är.
Jag bryr så mycket att jag inte orkar längre.
Jag bara gör.
Jag har inga avsikter att ändra på mig, vända mig ut och in för att vara dig till lags.
Jag tänker vända vinden efter min kappa.
Jag är för mycket jag för att försöka vara någon annan.

Och du,
Jag tar tillbaka min ursäkt.
Jag ska aldrig mer be om ursäkt för mig själv.
Jag är värd mer än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0