nattstädning och sömnbrist

Tjoho. Nu ska ännu en eftermiddag tillbringas i Alvesta på vårt lilla kontor här. jag är så sjukt opepp. Och trött. sover inte så mycket these days. Går och lägger mig på tok för sent. Anledningen till detta är att jag inte vill gå och lägga mig förrän jag är helt och hållet säker på att jag kommer att somna DIREKT när jag lägger mig ner. Detta för att slippa ligga vaken och tänka en massa. Så jag är vaken mest hela nätterna och försöker sysselsätta mg på diverse olika sätt.
Inatt så städade jag min lilla tändsticksask till rum. Sedan i torsdags har det hunnit bli fantastiskt stökigt, till och med för att vara mig. Och om JAG erkänner att ett rum är galet stökigt då måste det verkligen vara otroligt stökigt!
När mitt rum blir SÅ superstökigt finns det oftast bara två möjliga anledningar:

  1.  Att jag är så lycklig att städning helt inte känns så himla viktigt, iom att livet är så fantastiskt och jag vill ta vara på minsta lilla stund -alltså hinns städning inte med. Förekommer ofta i samband med nyförälskelse och liknande deliriska tillstånd.
  2.  Att det är någonting som är väldigt fel och att jag verkligen inte mår speciellt bra. Då orkas städning helt enkelt inte med. Stöket speglar helt enkelt röran inuti mitt huvud.

Så mitt rum brukar vara en ganska bra måttstock på hur jag mår. Och i och med att jag inte känner mig speciellt uppåt atm så antar jag att det är alternativ nummer två som stämmer nu.
Fast nu är det ju inte stökigt längre. Jag städade ju inatt för att slippa ligga och grubbla. Men det var i brist på annat att göra så jag kan väl inte direkt påstå att allt är bra just nu.
Fast jag vet inte.
Jag vet liksom inte hur jag ska reagera, så då reagerar jag inte.
Vet inte om jag hunnit förstå vad som hänt ännu.

Men jag vet att det här med att inte gå och lägga sig förräns man vet att man kommer att somna på en gång inte kommer att hålla så mycket längre. idag försov jag mig för första gången på typ ett år. Vaknade av väckarklockan som jag skulle vid halv-tjugo i åtta. Fast sen somnade jag visst om igen. Jag var helt enkelt för trött. Pappa kom in och väckte mig vid halv nio (jag börjar klockan nio). Sen fick jag lite bråttom. Kan man säga.
Måste försöka vända tillbaka mitt dygn. Rättelse! Inte vända på dygnet för jag sover inte längre än till nio på morgonen, det är bara att jag inte går och lägger mig förrän solen börjar gå upp. Så jag ska försöka sova lite mer helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0