Seventh Heaven vs. Family Guy

During min sjukdom har jag fått mycket kvalitets tv. Daytime-tv is the shit. Eller bara shit. Man får välja. Grejen är den att jag har kolllat på Seventh Heaven några dagar i rad nu. Pretto tv! Men jag har gjort en liten jämförelse. Seventh Heaven är lite som Family Guy. Okej, likheten är väl inte direkt slående men ändå den finns!
Mina uppenbara likheter:

  1. Det finns ett ondskefullt småsyskon.
    Lillasystern, Ruthie,  och lillebror, Stewie, är båda onda. Eller hon vill ha ut alla sina syskon ur huset. Han vill utplåna alla människor i världen. De heter ju nästan likadant också! Dubbel likhet!
  2. Moral
    Båda serierna har en sensmoral i varje avsnitt. Minst en! Gärna flera.
  3. Sammhällskritik
    I Family Guy är det uppenbart. Not so much i Seventh Heaven. Men den finns där! Det är uppebart att det bara är att skrapa lite på ytan så ser man alla de vassa pikarna mot det amerikanska samhället och det framstår klart att det en av vår tids främsta samhällsgranskare!
    Eller vänta nu tänker jag verkligen på rätt program...det måste jag väl göra? De måste väl vara ironiska..eller? Ah!!
  4. Underhållande
    Kanske inte på samma sätt men ändå.
  5. Ironi
    Vad det gäller family guy står serien för det.
    Och när det gäller Seventh Heaven får jag ansvara för den biten. Ska jag räkna antalet gånger man sagt 'The One' (som i den man ska gifta sig med) i dagens avsnitt måste jag använda min nv-miniräknare (Ti-84) och de flesta av dens funktioner. Hilfe! Vem fan pratar om 'The One' Med sina föräldrar när man är i tonåren?!?!

Ni ser! Det är lika bara att vi slår ihop de bägge serierna! ^_~


Kommentarer
Postat av: Anonym

KLOCKRENT :D

2007-08-09 @ 10:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0