Blogg, sömn & tvätt

Det verkar som att alla mina bloggande vänner har lagt ner datoranvändandet och därmed också bloggandet nu during sommaren. Det har inte jag. Jag bloggar mer än någonsin. Jag tror att det är i brist på annat intelligent att göra. Och så sitter jag ju vid en dator hela dagen så det är så lätt att bara blogga liiiiiite medans man väntar på en utskrift eller något sådant.
Men det är synd att alla vännerna lagt bloggandet på hyllan(more or less), jag menar vad ska jag läsa när jag har tråkigt här i alvesta kontoret?!?!

Igårkväll behövde jag verrkligen sova, har inte sovit ordentligt på hur länge som hellst. Typ inte sen jag kom hem från Arvika. Sov inte ordentligt på Arvika heller för den delen. Alltså har jag inte sovit ordentligt sen innan jag åkte till Arvika. Med andra ord har jag inte sovit en god natts sömn sedan i början på juli. Så igår hade jag bestämt mig för att gå och lägga mig tidigt, verkligen astidigt! Typ klockan nio.
Men det gick inte så bra. Msn is a curse! Det tar ju sån jävla tid utan att man märker det! Men iaf jag kom i säng lite tidigare än vanligt. Yes!
Natten framskred. Lungt och behagligt fram till ungefär kvart-tjugo över två. Då ringer min telefon.
Det är Emil som har ringt för att berätta att han är full. :-]
Men inte nöjer han sig med att meddela detta. Det första han gör är se till att jag är ordentligt vaken genom att ställa frågor, som jag MÅSTE svara på. Smart av honom att ställa frågor som inte kan besvaras med ett sömnigt 'mhm'. Alltså vaknade jag och pratade med Emil.

Jag kan inte hjälpa det men jag tycker om att få fyllesamtal från mina nära och kära. Det det går liksom inte att bli arg! Om det inte är så att man ska ha ett superviktigt prov alt. uppkörning dagen efter och den som ringer vet detta, då börjar jag koka värre och rödare än en bubblande gryta full med sötvattenskräftor. Då är det inte nådigt.
Men i övrigt tycker jag mest det är lite sweet. Förutsatt att det inte är ett hatsamtal.



This evening blir det till att sammanstråla med Siri, Anna, Helena & Maggan (mfl?). Ska bli kul att träffa dem! :-*
Party in the making.
Kanske skulle man vara lite nerdy för en gångs skull och fundera på aftonens outfit/sminkning? Hm, det är fan frågan.....jag är lite skeptisk men just nu har jag så tråkigt att jag faktiskt seriöst överväger det.
Har nog aldrig lagt ner mer möda på en outfit än den kvart det tar att ta på sig första bästa plagg och sen byta ett par tre gånger och sprida ut de provade kläderna över golvet.
Men att fundera ut vad man ska ha på sig flera timmar eller kanske tom dagar i förväg har aldrig riktigt varit my way. Med undantag för typ balen och studenten. Då kändes det ju ganska smart att ha planerat lite.

kanske skulle man ha på sig studentklänningen? Den har jag inte använt sen studentdagen. Nu har den äntligen gått genom hela tvättprocessen (hos pappa). Steg för steg:

  1. Unn ska lyckas lägga plagget, i detta fallet klänningen, i tvättkorgen. Vilket inte är så lätt som det kanske verkar! Risken finns ju att klänningen försvinner ner bland stöket på golvet. Då dröjer det ju till nästa gång Unn får ett infall och städar sitt rum tills klänningen hamnar i tvättkorgen.
  2. Tvättkorgen ska tömmas av ansvarig tvättare, aka Pappa. Detta kan ta myycket längre tid än man tror.
  3. Tvätten ska sorteras färg för färg av ansvarig tvättare. Sker oftast i samband med tömmning av tvättkorgen men inte alltid. Risken finns ju att detta skuts upp då det ju är lite jobbigt.
  4. Sen gäller det att ha lite tur. Har en vit maskin precis körts kan det dröja förvanansvärt lång tid till det är dags för nästa.
  5. Tvätten stoppas in i tvättmaskinen och fläckar blir sprejade med Ta Bort.
  6. Tvättmaskinen sätts igång och tvätten blir förhoppningsvis ren.
  7. Sen ska tvätten torkas antingen i torktumlaren eller om nu plagget inte tål detta ska det lufttorkas.
  8. Nästa steg är strykning. Men hos pappa är detta tydligen överkurs.
  9. Vikning. Även detta är i stor utsträckning överkurs.

Alternativet är att man antingen tvättar själv eller lämnar in sin tvätt hos den tvättansvariga i mitt andra hus(mamma). Då får man tillbaka den nystruken och fint ihopvikt dagen efter. ^^



Hjälplar vilket blogginlägg! Jag måste komma på ett nytt addiction!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0