Musik, framtid och sånt

Nu har jag anmält mig till lite universitetskurser och så inför hösten. Mest för att se hur det är att söka. Anmälde mig till arkitekt i lund, Götet och Stockholm. Jag vet att jag inte kommer att komma in iom att mina betyg är för kässa men man vet ju aldrig vad som kan hända...it could happen! Fär uton det så anmälde jag mig till några kurser på Växjö Universitet, om jag skulle ångra mig och inte alls ha lust att jobba till hösten så kan jag ju plugga nån kurs tänkte jag. Fast det var inte direkt någon som kändes superhet.

Har kommit på att The Poliphonic Spree inte är så himla dumma. Fast jag hatade dem ganska jätte mycket när jag höll på att lägga in låtarna på datorn, hade inte access till internet så jag fick skriva för hand, vilka jävla låttilar! Så himla långa! Men jag blir lite glad av dem. ^^
Jag gillar musik man blir glad av! Pallar inte deppa. Det är så tråkigt! På något sätt känns det som om jag redan har gjort det, deppat alltså. Därför har jag inte riktigt tagit till mig typ Morrissey. Hade jag blivit introducerad förra våren hade jag älskat det, men inte nu. Därför åkte han ur mitt cd-case ganska snabbt. De flesta av Lasse Ws skivor har också fått ge upp sina platser för lite gladare, mindre melankoliska skivor.
Så här följer en liten hyllningslista till mina favorite happy artists:

  1. Maia Hirasawa Jag är helt kär i henne. Köpte hennes sikva när hon var här och spelade i tisdags. 100kr! Signerad dessutom! Favoritlåtarna är Gothenburg, And I Found This Boy och You and me and everyone we know. Litet minus är att alla låtarna från ep:n är med så det är egentligen bara 6 nya låtar.
  2. Laleh Prinsessor är helt fantastisk! Mys-glad.
  3. Salem Al Fakir Har ni sett hans videosar? Man blir så lycklig i hjärtat! Av båda två! (this is who i am är nästan lika adorable som good song)
  4. Billie the Vision and the Dancers Bästbästbäst på det där med glädje.
  5. Lasse Lindh Ny skiva, fortfarande söt och fortfarande en glädjespridare.
  6. I'm from Barcelona Lyssnade på deras ep och sögs tillbaka till festivalsommaren '06. Sprudlande glädje! Det är ju så man ska göra, dra ihop alla sina vänner, åka runt i en stor fet buss och spela en massa glada låtar. De har fattat grejen!
  7. Je t'aime mon Amour Jag är kanske inte helt opartisk när det kommer till just detta band men glad blir man! Jag får iaf väldigt positiva associationer av deras musik...
  8. The Beach Boys Jag vet inte varför jag bara gillar dem med all sin stämsång och glada melodier.
    Bubblare: Detta hör egentligen inte alls till denna lista men jag tar med det ändå. Att jag hittat min iPod! Då blev jag mucho happy. Den hade varit borta hela lovet. Gissa var den låg...just det ja, i min skolväska.

Ikväll blir det party hos Emma. Idag är det fredagen den trettonde april, min andra födelsedag och inte en jävel har sagt grattis.

TÄVLING!
Jag utlyser härmed en ny fantastisk tävling! Igår cirka klockan 13:20 placerade jag en knäckebrödsmacka på en stadig gren i vår Rhodedendron buske. Tävlingen går ut på att man ska gissa hur länge den får ligga kvar. Den låg fortfarande kvar idag när jag kom hem från skolan...så what ya think? Fint pris utlovas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0