Konstigt tycker jag.

Jag älskar Hans af Claes! Det ÄR roligt. Fast det gäller att man är på rätt humör annars blir man bara arg på honom för att han är så sjukt tragisk alternativt ledsen. Men just nu är jag på helt rätt humör. ^^ Skrattar Ut Högt. SUH. Det är inte lika smidigt som när man säger det på engelska. Konstigt tycker jag.

Nu har jag vikt ihop festivaltältet. Det har legat ihopknölat vid min garderob sen Emmaboda. Lång tid kanske vissa tycker, men det är ju faktiskt bara lite över en månad. Och en månad är ju inte mycket.... eller jo det är det kanske, i vissa sammanhang är en månad jätte lång tid. Om man tex inte har ätit på en månad så är det ju ganska väldigt lång tid att inte äta på. Men om man däremot, i sann Hollywood anda, bestämmer sig för att skiljas efter att ha varit gift i en månad så tycker man ju att en månad är väldigt kort tid. Att det kan variera så mycket! Konstigt tycker jag.

Ibland är det smidigt att ha stort hus. Ett exempel på ett sådant tillfälle var tex idag när jag skulle fälla ihop tältet, eller jag menar vika ihop. När man säger fälla ihop menar man ju oftast en solstol eller kanske en tumstock, väldigt sällan ett tält. I alla fall så kunde jag istället för att gå ut på gräsmattan för att vika ihop det göra det inomhus.
Jag beslöt mig för att det rum som var mest lämpad för denna aktivitet var det rum som tidigare bara var ett rum vi använde för att gå genom för att komma till tv-rummet där det tidigare stod blåa mockasoffor men som nu går under bänämningen Biblioteket. Fast det står inte så många böcker där ännu. Men det kommer nog. Kanske.
Men det som gjorde mig ytterst förvånad var att jag lyckades få ner HELA tältet, inklusive pinnar, i den MINIMALA tältpåsen. Jag är ännu ytterst chockad över att det gick! det borde inte ha gått. Men det gjorde det. Konstigt tycker jag.

Ikväll blir det förfest hos Mårten för vidare utgång sedan. Jag är lite nervös, tänk om hans vänner hatar mig! Läskigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0