[chuw-kk fraown vawroh]

Jag släpade mig iväg till skolan trots stor ynklighet.
Jag hade inte skrivit Camebridge uppsatsen eller gjort någon av de uppgifter vi skulle ha gjort som läxa. Bad. Men jag valde att gå dit ändå. Att få 3% i frånvaro om man inte ens är ordentligt jätte sjuk kändes lite onödigt. Jag lyckas klara mig relativt bra på läx-genomgången. Fick fel på en bilda-ett-annat-ord-av-detta-ord fråga och då lyckades Dan genomskåda att jag inte gjort den övningen. Oops. Menmen.
Lite senare during lektionen så frågar Lisa om jag är väl förberedd inför provet. AHHHHHHHHHHH! Inte nog med att jag är halvsjuk och ynklig, jag har dessutom lyckats förtränga att vi denna eftermiddag ska ha samhällsprov! Va faan!?!

Det var ungefär då någon gång som min sjukdom took a turn for the worse och jag förvandlades från relativt halv-sjuk till väldigt sjuk och helt och hållet inkompetent att genomföra resten av skoldagen.
Märkligt hur sådant kan sammanfalla.

Så efter en närande lunch bestående av soppa (Soppan i sin tur bestod, förmodligen, av nermalen ko, lökbitar hackade med yxa och färgat vatten. Yum. Till det fick man bröd, TRE OLIKA SORTER! Jag höll på att bli chockskadad av de enorma valmöjligheterna! Good gosh!) bar det av till biblioteket där jag mejlade diverse lärare och meddelade att jag begav mig hemåt för att kurera mig hemska sjuka.

När jag cyklade hem så såg jag en kundvagn stå lite nonchalant parkerad utanför Domkyrkan. 'Spännande!' tänkte jag, 'Någon har alltså kört hit den från A-Center/Cityhallen/Du Vet Den Där Affären Som Ligger Vid Akademibokhandeln, vilket roligt helgnöje!'
När jag kommer lite närmare ser jag att det inte alls står A-Center/Cityhallen/Du Vet Den Där Affären Som Ligger Vid Akademibokhandeln på handtaget. Det står Netto. Det ligger inte ens lite nära Domkyrkan. Vad roligt det kommer bli för den lilla praon som har som jobb att gå runt (främst på parkeringen) och samla in kundvagnar som hamnat lite på villovägar.....jag kan verkligen se hur denna lilla stackare måste ägna halva dagen åt att knata genom halva stan för att återhämta den förlorade kundvagnen. Och va roligt det måste se ut när samma prao måste gå till Teleborg med en tom kundvagn, i nyktert tillstånd och mitt på dagen(!). Lite skoj är det faktiskt.

Nu ska jag dricka te och skriva en uppsats om min secret ambition.

Kommentarer
Postat av: pellegnillot

du e ju helt sjukt grym på s´venska för nybörjare. mycket imponerad. det va en dold talang jag inte viste du hade. idag är det bullbak o party schemat, menb jkag ringer när vi sätter in bullarna i ugnen (extremt upplagt läge för dålig ordvits)

2006-09-26 @ 14:09:52
Postat av: jenny

3% frånvaro är ju ingenting. haha.
sooo sick.

nu har vi matte ^^

2006-09-28 @ 09:16:15
URL: http://longlostpenpal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0