Abstinens

Saknaden är stor. Jag vill att han ska vara här, hos mig. Nu, bums, omedelbart!

Jag tror jag lägger ner bloggandet för idag, jag kan inte skriva något speciellt vettigt ändå/endå.
Ä eller E? Jag blir alltid så osäker vilket det ska vara i ändå/endå och ända/enda. Í det senare fallet kan det ju bli en smula pinsamt att skriva fel. Betydelsen är ju inte helt den samma, har jag hört.
Men jag får helt enkelt skylla på att jag bott utomlands när jag var liten. Och i usa har man faktiskt inte ä! Jag tyckte att det var jätte svårt att veta när det skulle vara ä, när jag började ettan i sverige och skulle lära mig skriva PÅ SVENSKA stavade jag allting med e istället för med ä. Inte helt populärt hos Eva Plyhm. Men jag menar hallå! Det var ju helt sjukt svårt! E och Ä låter ju faktiskt ganska likt också, i alla fall ibland.

What the fuck. Jag kommer aldrig att lära mig de orden....om nu inte någon vänlig kommentatör har lust att hjälpa mig lite ^_~

Klart slut varulvstjut


Kommentarer
Postat av: bullbakerskan

önskar jag kunde hjälpa dig, men det är i sådana här situationer man tar till WORD. för det är fantastiskt, se här hur det hjälper mig:

det ska stavas med E för att det ska betyda endast en.
så nu vet du.

2006-09-19 @ 16:59:31
Postat av: Svensklärare

Ändå, med Ä!

2006-09-20 @ 14:45:37
Postat av: Benjamin

hey, know the feeling.
försök lära en stockholmare att säga ä!

2006-09-21 @ 16:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0