Vintage

Jag tillbringade en del av min eftermiddag med att botanisera i mina föräldrars walk-in closet. Denna garderob ärr proppfull med gamla grejer de inte längre använder men de (tack och lov!) ännu inte slängt. I detta fantastiska land bebott av kläder från svunna årtionden har jag gjort många fynd. Det är som att ha en alldeles privat secondhand affär på övervåningen. Det som är en smula synd är att alla najsiga skor är på tok för små för mina små nätta trettionior men det är skit man får ta! Dagens fynd bestod av:

  • En svart handväska med skimmrande paljetter att ha på balen. Min baloutfit börjar ta form ordentligt nu. Jag har klänningen, sjalen, väskan, brochen, halsbandet och tid för uppsättning inbokat. Nu gäller det bara att bestämma sig för vilka skor man ska ha, om jag nöjer mig med de jag har eller om jag ska investera i ett par nya. Kanske skulle jag låna Sigrids trots allt, de är ju så fina! Vi får helt enkelt se. Jag läste att det viktigaste i balutstyrseln var skorna och frisyren, så nu jag känner ingen press alls! 
  • En röd kuvertväska som jag utrustade med ett snäckhalsband som handtag för att den skulle bli lite mer lätt använd. Så somrig och söt!
  • Ett grönt läderskärp med guldspänne.
  • Guldskärp med guldsnäckor som spänne.
  • Två smala randiga slipsar.
  • En supersnygg, very glamourös plånbok. Välbehövligt då min dåvarande införskaffades på ett studiebesök på Smålandsposten någon gång under mellanstadiet.
Nu har jag invigt mina nya heta gummistövlar! Premiärturen gick till Konsum. Med mig hade jag likaså med mig min nya tüffa röda vejska. Jag kände mig toksnygg! Jag hoppas att det regnar imorgon också. Detta önskar jag för alla pollenallergikers skull! Det har verkligen ingenting med att jag vill ha på mig mina grymt coola gummistövlar. Hur kunde du tro något sådant!

Sigrid, hur gick det till? Vilket jäkla infall! Jag bara.....det blev bara så......jag.......hur? Jag är ta mig tusan inte klok!  ^_~

Då var det dags för mig att krypa till kojs och bläddra lite i den VR som jag köpte för hushållskassans pengar. Jag menar, någon belöning ska man väl få för att man trotsat regnet och gett sig iväg till Konsum för att köpa frukostmjölk?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0