The DaVinci Code

Okej ni (fyra-fem ensamma stackare, jag menar, vem har inte läst boken?!?) som tänkt se filmen och inte redan läst boken läs inte detta inlägg.

DaVinci koden. Nu har jag sett den. Den var faktiskt riktigt bra. Exeeds expectations. Men det är kanske inte så svårt med tanke på att jag trodde att den skulle vara kass. Böcker jag tycker mycket om brukar inte göra sig så bra på film. Fast här hade denna movie en stor fördel av att utspela sig på verkliga platser. Kända platser som man kan besöka. Då blir det ju inga besvikelser i form av att "det inte ser ut som jag hade föreställt mig", vilket är bra.

Nu kommer jag till delen där jag säger vad jag gillar och inte gillar. Jag säger detta bara för att ni ska kunna sluta läsa ifall att ni vill skapa er en egen uppfattning om filmen. 

Likaså var skådespelarna så bra att man lätt kunde glömma bort att man sett dem någon annanstans innan. I vissa filmer låser jag mig vid var jag har sett en viss människa innan och fokuserar då inte helt på vad denne pysslar med när den är med i bild. Så var inte fallet i denna film, trots att Sir Ian McKellen, allas vår Gandalf, spelade proffessorn Sir Leigh Teabing och att mannen vi känner som Forrest Gump eller Tom Hanks spelade hjälten Robert Langdon. En sak som dock var lite synd var att Audrey Tautou inte riktigt kom till sin rätt som Sophie Neveu. Hennes skådespelarinsats var mycket bra men jag gillar inte vad de gjort med hennes karaktär! I filmen är hon ganska mycket mer ljuv och fransk än vad hon är i boken. Där, i boken, är hon ju lika mycket med och löser gåtan som Robert är, men nu var hennes främsta uppgift att vara ljuv och det gillade jag inte riktigt.

Men på det stora hela är jag nöjd med hur de har förvandlat Dan Browns mästerverk till film. You have my approval. It is now alright to show this movie to the rest of the world!

Kommentarer
Postat av: Mandy

Jag slutade läsa efter den kursiva texten, för jag tänkte att det var lika bra att jag bildade mig min egna uppfattning. Men efter att ha läst boken är jag mycket mycket sugen på att se filmen , och det var härligt att se att någon skrev att den var bra och spännande och så där, eftersom media skrivit ner den totalt... see ya! :*:*

2006-05-26 @ 10:25:55
Postat av: AnnA

jag har också sett den, men jag var väldigt väldigt missnöjd... men så är iofs da vinci koden en av mina favoriter ;) bra att du gillade den iaf! :) puss

2006-05-26 @ 12:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0