Sound of Music

Jag kan inte annat än älska Sound of Music. Den är så bra! Och den får mig att känna mig trygg på något sätt. Det är en av de filmer jag kan utan och innan. Vi tittade alltid på den när vi var små. Då hade vi den på LaserDisc. LaserDisc är typ vinylskivor med filmer på. Fast en hel film fick inte plats på en skiva så för att  man skulle kunna se hela SoM var man tvungen att resa sig upp och byta skiva fyra-fem gånger under filmens gång.
För övrigt  var det LaserDisc som förutspåddes ta över efter vhs, men så blev det ju inte riktigt. När vi pensionerade våran gamla LaserDisc-spelare var vi tvungna (jag tvingade min pappa) att införskaffa Sound of Music på dvd. Den är ju faltisk en klassiker!
Det är tur att den filmen inte gjordes nyligen. I sådant fall hade halva filmen blivit bortklippt pga att tempot inte var tillräckligt högt. Jag är tacksam att filmen fick behålla alla sina tre timmar. Det är så underbart med en film där folk får vara lyckliga och glada! Säg en annan film där det finns långa sekvenser med lyckliga männinskor i början, i mitten och i slutet! Jag kommer i alla fall inte på någon. Ingen annan film har tid att vara lycklig. Det tycker jag är synd. Jag vill inte ha så bråttom att jag skippar glädjen!

52807-6  52807-8  52807-7

Kommentarer
Postat av: s.o.music

fin film den där.
gör seriösa kopplingar till ett vist hipphipp avsnitt. he he.

2006-05-22 @ 18:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0