Solnedgång

Jag gick bort till Malin för en stund sedan. Jag kände att det nog inte var helt lyckat om jag var ensam i mitt huvud just då så jag ringde min älskade vän och hon sa att jag mer än gärna fick komma dit. Hennes nyblivna boyfriend var där. Dom var så söta när de satt och höll varandra i handen.
Innan idag gick Sigrid och jag runt kvarteret och talkade lite, bla om hur mysigt hon haft det med sin boyfriend i göteborg hela helgen.
I wish them all the best of luck and I'm happy they've found each other. This world needs all the love it can get. Jag tror att  för varje ny kärlek som tänds så blir världen lite bättre. Och för varje kärleksfull handling blir världen lite vackrare. Hur skulle annars varje solnedgång kunna bli så bedårande vacker att man aldrig tycker sig ha sett något så vackert innan? Hur skulle annars alla landskap år ut och år in lyckas behålla sin skönhet? Hur skulle man orka leva om det bara fanns hat och mörker? Kärleken är mitt ljus och min ledsjärna. Allting blir bättre av kärlek. Även andras kärlek. Så förstör för allt i världen inte sötman för någon annan. Det är ju deras kärlek för varandra som ska ge dig hopp. Hopp om att allt kommer bli bra. Hopp om att kärleken inte är död. Hopp om att få se ännu en solnedgång vackrare än någonting du sett i hela ditt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0