Snörvel,Kryddor & Cats

Snörvel. Jag jag förkyld och snoret sprutar ut genom mina nostrils. No fun. Men jag får helt enkelt
be a (wo)man
I must be swift as the coursing river
be a (wo)man
with all the force of the great typhoon
be a (wo)man
with all the strength of the raging fire
mysterious as the dark side of the moon

Min syster tittar på Mulan at the moment. Lovely movie att titta på en sen morgon/kväll when ever you feel like it.
Jag har märkt at jag har en viss tendens att inte kunna stick to ett språk när jag är trött/förkyld/min hjärna känns som bomull. För tillfället känner jag av alla ovan nämda kriterier. Därav min språk-röra i tunnbröd med persilja på toppen. Ja, det är okej att plocka bort persiljan. Jag tycker inte heller om persilja. Fast dill är ännu äckligare. Kanske skulle jag lägga lite oregano på toppen istället? Inte lika dekorativt måste jag erkänna men ack så mycket godare. JAG VET!!!! Jag kan ju ta en kvist otorkad oregano. Det blir både fint och gott. Fast jag har ju aldrig sett otorkad oregano på riktigt. Det kanske inte existerar. Vilken skandal det skulle bli!

Sorken fick kattungar i förrgår!!!! Jag var hos Malin för att låna en film igår. Då visade hon mig några blinda små saker som låg i en låda under en pall i deras hall, vid namn Mozart, Einstien och Zeus. Dom är jätte söta! Som tre små äckliga råttor. Fast man tycker ändå att de är skitsöta eftersom de om en månad eller så kommer att vara fullt utvecklade små fjunbollar som hoppar runt och leker med allt. Det är en assosiation(stavnings kontrollen i mitt sine är ur funktion), som jag så fint fått lära mig av min psykologi lärare. Kattungar = söta = sanning. Sån är regeln.


Kommentarer
Postat av: Benjamin

Ha!
Vi har haft oregano som har varit otorkad hemma. Man kan ha det i en liten kruka på samma sätt som typ basilika.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0