Morsdags rejv

Igår var jag på rave. Jag ni hörde alldeles rätt, [rejv]. I Älmhult. Detta rave lystrade till namnet Rainbow och var tydligen en årligt återkommande företeelse. Det var ungefär som du tror att det ska vara. UV-lampor i mängder och hög dunkande musik i ett stort party tält. Fast det var no knark och åldersgränsen var 16. Så det var ju inte riktigt som under rejvens storhetstid på det ljuva (haha) nittiotalet. Fast det fanns folk som såg ut att ha varit specialimproterade från cirka 1997. Det var lite spännande.
Det bästa med fester av detta slaget är att då det bara spelas techno (urk!) och trance (blä!) så behöver man inte kunna dansa. Alls. Det räcker med att hoppa lite i någorlunda takt till musiken. Fast det är iosf svårt att misslyckas med denna uppgift då man dras med ganska duktigt av alla andra som står och hoppar, i någorlunda takt till musiken. Så det var vad jag pysslade med kvällen/natten till idag. Och så åkte jag bil en del också. Först till Älmhult där kalaset var. Sedan från Älmhult in till centrala Växjö där vi klockan tio i tre åt hamburgare på Oxgrillen. Där träffade vi btw Douglas i min klass, han var ute och cruisade lite då han nyligen tagit körkort. Från Oxgrillen rattade Malin ut oss till Teleborg för att lämna Sara. Sen bar det av ut till Åryd där Sandra bor. Därefter lämnades jag av hemma hos mig. Då var klockan tio i fyra.

Idag var det morsdag. Hemma hos mormor unt morfar bjöds det på middag i deras nybyggda åsnestall. Åsnestallet är i själva verket alls inget stall utan ett über-lyxigt inglasat uterum komplett med egen servis, grill och kristallkrona. Att det kallas för Åsnestallet var för att det fanns extrema likheter mellan det åsnestall som figurerar i en viss berättelse om födelsen av Guds son och det halvfärdiga uterum som befann sig i mina morföräldrars trädgård i vintras. Altså Åsnestallet.

Denna familjemiddag var inte riktigt lika kaosartad som vanligt men så var ju inte mina två högt älskade kusiner närvarande. Ludde dök upp efter en stund då han avslutat sin golftävling. Han kom tvåa. Linn satt tydligen i en buss på väg hem från innebandy vm. Sverige vann. Moster var som vanligt mycket stolt över sina aktiva barn.

Dagens citat kläckte mormor ur sig:
"Det är klart man kan ha kul utan alkohol, men varför chansa?"

Min släkt är underbar, så länge man får den i lagom små doser.


Kommentarer
Postat av: Benjamin

Älskar det citatet!

2006-05-28 @ 22:38:57
URL: http://maisondebenjamin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0