Internal dialouge

Jag har inte gjort något av det jag skulle ha lyckats åtstakomma idag. Inte ett skit.
Itället har jag titta på tv och suttit vid datorn.
-Haha, det kan du gott ha!

Ozzy Osbourne är rätt cool egentligen. Han är mycket smartare än man tror. Hade han inte sabbath (haha) sin hjärna med så bloody mycket knark och alkohol hade han nog inte haft sånna väldiga problem med att uttrycka sig. Och jag tror det är det sluddrande talet som gör att så många anser att han är så blåst. Jag har tittat på "dokumentären" om Ozzy, eller John Osbourne som han egentligen heter, på E!. Han säger en hel del vettiga saker om man bara lyssnar på vad han säger och inte, som de har gjort i en viss dokusåpa, klipper bort allt det smarta.
-Fnys!

Nu måste jag göra någonting innan jag börjar deppa ihop. Men vad? Sigrid är i Dragsnäs, Malin är tillsammans med the Boyfriend, Benjamin är på västkusten och vem mer orkar med mig? Det är fredag kväll, jag är ensam och humöret börjar bli oroväckande lågt. Vad ska jag göra nu?
-Det är nu du ska vara med din pojkvän! Duh!
Men jag har kanske ingen pojkvän! Vad ska jag göra då då?
-Då får du väl se till att skaffa dig en. Dumhuvud!
Men tänk om jag inte vill ha en då?
-VA SA DU?!?! INTE VILJA HA EN POJKVÄN?!?! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG DUMMA LILLA MÄNNISKA?
Jag känner helt enkelt inte att det är rätt att ha en pojkvän. Jag skulle inte orka med det just nu. Btw varför måste man vara tillsammans med någon?
-Måste, och måste. Men om du inte VILL ha en pojkvän så har du ju förstört en av de taktiker jag använder för att ge dig ångest. Då kan jag ju inte säga att du inte är tillräckligt bra för att någon ska tycka om dig. Och jag kan inte pressa dig till att känna stress över att träffa någon. Vad ska jag ta mig till?
Men lugna ner dig lite! Du kan ju fortfarande ge mig ångest för min kropp, skolan, huruvida mina vänner egentligen tycker om mig eller inte, att jag inte är bra på att dansa, spela teater, rida.....jag kan hålla på hela natten!
-Ja, det har du faktiskt rätt i! Då lär jag inte bli arbetslös än på ett tag!
Nej, tyvärr.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0