Thursday afternoon

Jag är hemskt ledsen att behöva meddela detta, men jag kan ju redan i förväg be om ursäkt för att alla ni snygga treor kommer bli brädade av en liten tvåa på er egen bal! Jag kommer bli så grymt snygg på balen att det inte är klokt! Alla kommer att bli avundsjuka och vilja gå hem! Moahahaha!
Nej men skämt åsido så kommer jag nog faktiskt bli ganska fin på balen. Jag har min klänning och nu så har jag varit hos frisören, letat reda på löshår och pekat på en bild av hur jag vill att mitt hår ska se ut. Om jag sedan har Sigrids very fine skor på fötterna kommer jag bli lång och gorgous à la Helena. Och jag har nog kommit på hur jag ska sminka mig. Jag tror det blir lite 60-tals stuk på det. Blev inspirerad av en bild jag såg när jag kikade på uppsättningar. Ska bara öva lite så att jag inte kommer där på balen och ser ut som en treåring som blivit "sminkad" av sin femåriga storasyster med tuschpennor över hela ansiktet. Det vore ju kanske inte helt lyckat. Fast varför inte? Man måste ju våga gå sin egen väg. ^^

Jag är lite stolt över mig själv, jag lyckades gå in i en skoaffär utan att komma ut med ett extra par skor. Likaså lyckades jag komma ut från Panduro utan att ha köpt diverse pysselgrejer. The only thing jag hade med mig ut från Panduro var en katalog, en gratis sådan. Så mina hårt ihoptjänade pluringar ligger fortfarande kvar hos banken. Exactly where I left them! Bra!

En annan sak som är bra är att jag har glasögon. Hade jag inte haft det när jag cycklade hem från la Stada så hade jag nu haft världens fetaste fluga i ögat. Den hade varit så stor och så hade den bitit sig fast så att farbror/tant doktor hade behövt amputera bort halva ögat för att kunna avlägsna fetingflugan. Men nu blev det inte så. Ibland har man tur!

Jag har som hämd för att syster yster stal mitt wienerbröd tagit en av hennes burkar med tic tacs. Hon köpte jätte många när de var i USA så det tyckte jag gott hon kunde offra.  

Om jag inte flyttar på mig nu kommer jag att få spel. Min beloved bror har satt Boten Anna på repeat.
Jag känner en bot
Hon heter Anna, Anna heter hon
Och hon banna, banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal
Denna låt röjde vi till på Rainbow men nu får jag snart ett smärre vulkanutbrott. Gah! Syskon kan verkligen det här med vara jobbiga. Fast mina syskon har ju lärt sig av the Master så jag får väl skylla mig själv lite.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0