Skitsnack!

Midsommar i Blekinge.
Jag har hittills plockat bort en fästing som hade följt med mig hem efter mitt besök i världens mest fästingtäta område.
Jag valde att fira i Malins sommarstuga tillsammans med ett gäng tjejer. Det var väl bitvis ganska trevligt, vi åt mumsig midsommar mat (i lagom dos!), åt glass (i stora mångder) och hade allmänt kul men fy fan va mycket skitsnack jag har blivit vittne till. Och ja, till viss del även deltagit i.
Jag gillar inte skitsnack. Jag far illa av att höra någon fälla en onödig kommentar om hur någon ser ut eller pratar eller något annat i den stilen. Allt sådant gör mig väldigt ledsen. För jag vet så jävla väl hur det känns att vara på andra sidan skitsnacket. Att vara den folk pratar om. Den som av någon anledning inte kvalificerar sig. Jag tycker det är obehgligt med skitsnack. Det är ju så meningslöst!
"Great minds talk about ideas, the lesser talk about events and the weak minds talk about people." Det är ett citat jag läste i någon av Chicken Soup for the Teenage Soul-böckerna. Och jag tror att det ligger mycket i det. Att snacka skit om någon hjälper ju inte någon på något sätt. Det är bara ett enkelt sätt att få sig själv att framstå i lite bättre dager genom att smutskasta någon annan.

[Gah! Jag vill bara trycka på delete, delete,delete!]

Jag är på tok för trött och förkyld för att få till min skrivning ordentligt. Jag får det inte att flyta på som det ska så därför avslutar jag detta inlägg nu innan jag trasslar in mig ännu mer i mina formuleringar. Allt jag skriver blir kantigt och akward. Blä. Jag orkar inte nu.

Jag önskar att jag såg ut som Audrey Hepburn. För ja, jag har idag sett Breakfast at Tiffany's. Så fint!
När man är förkyld och seg så är gamla filmer jätte bra. Förr så var hastigheten i en film inte lika uppskruvad som man är van vid i dagens filmer. Det händer inte så mycket så det blir behagligt för min slöa hjärna att titta på. Idag har jag också sett Miracle on 34th Street. Inget går upp mot en vacker julfilm mitt i sommaren. Det är egentligen då man ska se dem för då har man inte hela julpressen på sig. Bara sina egna minnen av hur underbar julen är/kan vara.

Kommentarer
Postat av: kim

hoh! man skulle varit där med andra ord? själv spenderades midsommaren bland mygg och techno utanför en växjö konst och design-snubbes lilla lägenhet tillsammans med da gang och tre bitar chips. min midsommar tog slut kl. 23.00. så kan det gå när haspen inte är på.. -.-

2006-06-26 @ 11:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0