Storm, ord och handling

Det är lugnt nu. Oroväckande lugnt. Just nu händer det ingenting på mitt jobb. Eller rättare sagt jag har inga arbetsuppgifter. Det är aldrig ett bra tecken att klockan elva på förmiddagen inte ha något att göra, då det är ett givet tecken på att allt snart kommer att vända och förvandlas till totalt kaos. Men just nu är det lugnt, lugnet före stormen. Klyschigt jag vet.

Det tog mig ganska lång tid att begripa vad klyscha betydde. Jag vet inte men kanske är det ett sådant ord man får med sig i modersmjölken? Då är det ju fullt förståligt att jag inte har snappat upp det ordet förrän på senare år då jag inte intog min modermjölk i sverige och därmed behövt lära mig detta ord The Hard Way. Jag tycker inte om att lära mig ord The Hard Way. Jag vill veta vad alla ord betyder redan från start, för då undviker man ju att hamna i en konversation där den andra parten använder ett ord man inte begriper. För det tycker jag verkligen inte om. I sådana situationer känns alltid mitt ordförråd väldigt tomt och dammigt. Sådär som det kan bli i skafferiskåpen hemma när pappa handlade förra veckan och mamma inte har hunnit åka till maxi. Det är en smula märkligt men pappa lyckas alltid handla för hälften så mycket pengar som mamma. Och på ett lika mystiskt vis tar alltid det pappa handlar slut på en fjärdedel av tiden som mammas storhandling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0