En fisk

Just nu har jag ingen lust att jobba. Så då tänker jag inte göra det. Inte just nu i alla fall. Kanske sen. Om jag har lust.

Jag blev lite halv besviken innan idag. Jag var borta på Nordea för att skylta om, i vanlig ordning på måndag förmiddag, och till min stora förvåning var min bankkille borta! Jag var helt inställd på en omgång flirtiga blick-utbyten och hade till och med bättrat på läppglanset innan jag gick dit, men nej då. Det blev inget med det. Lite tråkigt att han inte är kvar, inte för att han var så himla snygg egentligen men det är ju (NÄSTAN!) alltid kul med lite uppskattning

Jag tror jag börjar få förstelse för det där med att killar är livrädda för tjejers bästa kompisar. Jag menar de får ju reda på ALLT. Jag tänkte på det igår när jag umgicks både Sigrid och Malin en hel del. Följd frågan blir ju naturligtvis; Gör killar likadant?

Jag har fortfarande ingen lust att jobba.

Nu är det bara 12 dagar kvar tills Mamma får tillträde till sitt hus. Det vi har köpt hittills är:

  • 12 stycken vattenglas
  • 2 tesilar
  • 4 påslakan (till mamma)
  • 3 duntäcken (till mamma & pappa)
  • Massor med handdukar

Hur vi ska fylla ut 124 m2 boyta + 60 m2 biyta hus kan man fråga sig. Fast vi har ju varit på Svenssons i Lammhult och mental-shoppat för många pengar. Fast det gäller ju att klura ut hur mycket möbler vi ska ta från Värendsgatan, jag menar där har vi bara för att ge något exempel fyra soffgrupper.

Jag har inte riktigt fattat att jag ska till Emmaboda festivalen och partaja i övermorgon. Det är ganska snart. Fast det känns som att mammas hus är en mycket större grej just nu. Det är nog därför jag glömmer bort det hela tiden. Kanske borde jag prata ihop mig lite med Alice om hur vi ska ta oss dit och andra sådana småsaker.
Sigrid sa att våran beloved Knoxy ("Alla titta på mig!") skulle dit. Det kan bli underhållande, då Emmaboda är betydligt mindre än Arvika så är ju chansen/risken att man springer in i honom betydligt större.

Nästa vecka kommer jag ha sett Hello Saferide lika många gånger som jag har sett Lasse W. Fyra gånger. Fast jag såg ju henne sjunga när hon hjälpte Ane Brun och Vapnet också. Det är ganska många gånger.

Nej, jag behöver nog inte avsluta min spontan rast riktigt ännu.

På tal om Lasse så såg vi ju honom i Ronneby. Det var bättre än förra året. Det var lite samma tid samma kanal över det hela. Men gensvaret från publiken var betydligt bättre i år. Och han spelade Kom Änglar för oss, det har han tydligen bara gjort på de riktigt bra spelningarna.  *Klad Unn*

Kanske borde jag jobba lite nu.....
Jag kan ju göra något som inte är så ansträngade....hm....Ja, jag kan ju glida bort till Handelsbanken i mina nya fancy shoes och skylta om. Det är inte så jobbigt. Så får det bli.

Peace out


Kommentarer
Postat av: Benjamin

knoxy??

2006-08-07 @ 16:37:05
URL: http://jesuisleparapluie.webblogg.se
Postat av: Unn

Det var en kille vi träffade på bussen på väg till Arvika. Han var jätte snygg men en riktig drama queen (fast inte gay). Jag tror inte han satt ner någonting och munnen gick i ett. han ville ha ALLAS uppmärksamhet HELA tiden.

2006-08-07 @ 17:16:28
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se
Postat av: jenny

fyra.. gånger... *chocktillstånd*
jag vill också.
men får nöja mig med två (dammit!)

2006-08-09 @ 11:03:47
URL: http://longlostpenpal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0