Att uppleva regn

Jag har just upplevt årets första ösregn. Och jag har kommit fram till att regn inte riktigt är helt behagligt med regn. Blöta, kalla jeans som klibbar mot låren när man går hemåt i den begynnande natten hör inte till topp tre sensationer.
.
Det är helt sjukt att jag lyckats glömma bort fenomenet regn. Med tanke på att jag är av Växjö-börd så tycker man att regn borde vara ett tillstånd lika naturligt som syre för mig. Men så var tydligen icke fallet. För under vinterhalvåret har jag helt lyckats förtränga hur det känns när flytande vatten faller från himlen. Men det regnar ju också ovanligt lite i Umeå... uppskattningsvis har det väl regnat ett tiotal gånger i år. Fast det kanske är normalt för städer som inte är Växjö...?

Kommentarer
Postat av: sigrid

fast jag ycker om regn...för det enda som händer är faktiskt att man blir blöt. varken mer eller mindre. och det är ju inte särskilt svårt att lösa. så man kan lika gärna se till att bli riktigt löt istället för att stressa hem och svära över det. lite som att låta bli att bli stressad av att stå i kö...man kan ju inte göra något för att förändra situationen.

2010-05-21 @ 12:02:09
Postat av: datacrille

Vadå, ska väl regna typ 3-4 gånger i veckan lr? Är detta onormalt? WAT

2010-05-21 @ 17:04:13
Postat av: Helena

hej vill bara säga att det regnar sjukt mycket i malmö för tillfället också! har inte varit ute på hela dagen pga konstant ösregn. sådär kul!

2010-06-01 @ 23:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0