Modeller

Modeller. Ett fascinerande fåtal. Eller är de egentligen så himla få? Off the top of my head kunde jag utan hesitation komma på  ett helt gäng bekantingar som antingen jobbar/jobbat som modell eller gjort modelljobb. Man tänker att de är så himla få de där som begåvats med ett utseende så pass fagert att de faktiskt förtjänar epitetet modell. Men om jäg tänker ett halvt snäpp utanför min vanliga vänkrets  kan jag komma på ännu fler. Är det normalt att känna så här många modeller?



Personerna ovan är:
  • Erik, gammal scoutkompis och pojkvän under tre veckor i mellanstadiet.
  • Tilda, Lovisas kompis som bodde i tältet brevid på arvika.
  • Ivana, campmate och min bästis kombo (vars mjukisbyxor jag fortfarande inte lämnat tillbaka).
  • Fanny, växjövän.
  • Hills, del av härliga kompiskonstallationen ca 06-07.
  • Emma, klasskompanjon från gymnasiet.
  • Amanda, vän av vänner som dejtat en killpolare av mine.
  • Ylva, systra mi.
  • Ebba, mellanstadieklassis.
  • Robin, boyfriend of Clara och bekant.
  • Pia, red i samma ridgrupp som mig.
En fager skara må jag säga.
När jag ändå håller på att lägga upp bilder på andra människor i från round-the-way som modellat måste jag ju nästan slänga in något om sextonåriga Unns bedrifter. För ja, även jag har en gång i tiden blivit anlitad att vara med på bild. Sicken söt unge jag var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0