Utanför mitt fönster

Det är morgon och det är söndag. När det slutar vara morgon på en helgdag är otroligt objektivt.
.
Jag älskar att min lägenhet är belägen så pass fördelaktigt att mina fönster bjuder mig på skogsutsikt varje dag. Så jag bestämde mig för att ha lite kvalitetstid tillsammans med min vy. Iklädd morgonrock och med tandborste i mun öppnade jag fönstret och borstade färdigt tänderna med överkroppen utanför fönstret. Så himla härligt att få frisk luft och solsken på näsan samtidigt som man rengör sina pearly whites. Det blev en väldigt uppfriskade upplevelse! Vem är det som har bestämt att man måste stå framför badrumsspegeln och stirra på sitt morgonpuffiga ansikte bara för att man råkar borsta tänderna? Att stå och luta sig ut genom ett vidöppet fönster är ju vansinnigt mycket härligare! Alla borde pröva det, åtminstone en gång. Det är ju om inte annat ett väldigt enkelt sätt att göra sin vardag mindre förutsägbar.
.
Så för att ytterligare fira mitt fönster kostade jag på dem en tvätt. Vårsolen lyckades nämligen göra mig observant på att glasrutornas renlighet inte var den bästa. Men jag har inget emot att putsa fönster, det tillhör nämligen den sortens jobb som är ganska tillfredsställande att göra. Man ser ju verkligen resultatet av sina mödor! Fast det är ändå väldigt praktiskt att bo i lägenhet, det innebär nämligen att antalet fönster att putsa är reducerat till två. Eller snarare 1,5 då fönstret i ytterdörren är väldigt litet. Så man kan luta sig tillbaka och känna sig duktig efter cirkus fyra minuters polerande. Och DET är riktigt nice!
.
Från min privata väderstation här i Umeå rapporteras det:
+7,9 grader Celsius utomhus
+22,0 grader Celsius inomhus
luftfuktighet på 22%
och strålande solsken
.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0