hon såg så ledsen ut på ögona

Lyssnar på Bon Iver – Skinny Love och försöker bli på lite bättre humör. Egentligen finns det ju ganska mycket att vara glad för. Fick just ett jobb inför sommaren vilket innebär pengar som ger mig möjligheten att hitta på roligheter i ett senare skede. Men just nu känns det som att jag har en liten virvelvind som drar runt i min kropp. Tankar och känslor dras upp och flyger fram. Det river och piskar på samma sätt som kringflygande grenar mot huden.
.
Alldeles nyss hamnade jag i cyklonens mitt, dess lugna centrum. Det där epicentrumet återkommer då och då. Varpå jag kan andas ordentligt och jag känner att just där och då är jag ganska nöjd. Sedan bär stormen av åt ett annat håll och återigen står jag i den gastkramande vinden med små vassa grenar haglande mot mitt ansikte, utan luft i lungorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0